neděle 7. června 2015

Meduňkový sirup

Meduňkový  sirup


Tak jsem letos poprvé vyzkoušela také meduňkový  sirup. Je výborný jak pro  letní osvěžující  nápoje, tak třeba do čaje před spaním. :-)
Nejen, že navozuje klidný spánek, ale krom problémů s nespavostí se používá také jako zklidňující prostředek, proti nadýmání a k uvolnění křečí. Je vhodná při lehkých střevních a žaludečních zánětech, uklidňuje při bušení srdce, srdečních neurózách a nervových potížích vůbec. Její využití  je jistě mnohem širší... Ale hlavně je sirup i lahodný i jen tak do  vody s citronem! :-)


Já jsem natrhala asi více meduňky než je v receptu, ale myslím, že více lístků není jistě na škodu... 
Meduňku jsem nastříhala na kousky,  používají se jak listy, tak i nať! Přidala jsem dva nakrájené citrony na kolečka, zbavené pecek a kyselinu citronovou. Kdo nemá bio citrony, lépe asi oloupat kůru, nebo pečlivě omýt v octové  vodě... 
Přelila jsem převařenou vychladlou vodou a nechala louhovat, může se louhovat i více jak 24hodin, klidně dva dny... 

 Po vylouhování jsem vše přecedila přes plátýnko, pečlivě vymačkala, přidala cukr a zahřála jen do  jeho rozpuštění. Hned odstavila a ještě horké naplnila do  lahví. 


 S vodou a citronem chutná báječně! :-)

3 komentáře:

  1. Ahoooooj:-)
    děkuji za skvělý návod..meduňky není nikdy dost,ať už na duši,nebo jen tak pro radost,vychlazenou:-)
    Krásné dny..
    Bi

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá dobře já sem ted dělala z bezu ale až nebude udělám tenhle taky máš to pěkně nazdobené Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Tiše závidím.Meduňku jsem přesadila, loni byla bujná a letos ne a ne vyrůst do rozměrů vhodných ke sklizni :o(. Mám akorát na čaj, počkám, snad se dočkám :o).
    Hezké dny přeji. Jana

    OdpovědětVymazat