pátek 30. srpna 2019

Banánový cuketový dort

Banánový cuketový dort


Tenhle recept vznikl vlastně náhodou a je to jeden z těch "odokacodumdal".
Na cestu do Itálie jsme koupili 4 biobanány a nějak jsme na ně zapomněli je sníst... Takže jsme si je z výletu přivezli zase hezky domů... No a ty přezrálé s načernalou slupkou u nás už nikdo nejí, ale právě ty já pak používám do pečení. Původně jsem chtěla tedy péct cuketovou bábovku... 
Mimochodem ta je také úžasně dobrá, recept na ni najdete zde: 
A tak jsem nakonec půlku cukety namíchala s těmi banány a vznikl tenhle výborný kakaový dortík s čokoládou.


Recept:
4 zralé banány (lépe přezrálé, čím více, tím bude sladší)
1 malá cuketka (nebo půlka větší)
2 vajíčka
1 hrnek mléka
1 hrnek špaldové  mouky
1/2 hrnku kakaa (hořkého)
1 prášek do pečiva
Navrch:
meruňková marmeláda na potření 
vysokoprocentní čokoláda
máslo
smetana
lískové ořechy


U těchhle receptů se vždy držím pravidla smíchat vše mokré, pak vedle vše suché a nakonec to smíchat dohromady. Byla jsem líná strouhat se s cuketou a mačkat se s banány, tak jsem oboje i s vejci hodila do mixéru. K tomu jsem pak přimíchala vše z té suché části a těsto nalila do formy. 
U Tchiba jsem koupila prima formu, která má skleněné dno a kolem silikonový snímatelný lem, takže tu nemusím vymazávat ani vysypávat moukou.. Pokud máte klasickou, raději to udělejte.
Pekla jsem asi 45minut na 180stupňů, raději vyzkoušejte špejlí, zda už máte upečeno.


Korpus jsem nechala vychladnout, navrch jsem ho pak potřela letošní domácí meruňkovou marmeládou a navrch polila čokoládovou polevou. Na tu jsem rozpustila vysokoprocentní čokoládu s plátkem másla a trochou smetany ve vodní lázni. Pak jsem dozdobila půlkami lískových ořechů, které jsem opražila zlehka na suché pánvi a přidala pár snítek tymiánu z mého nového bylinkového záhonku! :-)


Celý dortík jsem pak dala vychladit do lednice.


Dobrou chuť! 
♥ ♥ ♥







6 komentářů:

  1. Pavli,to je nádhera.Jsi skromná kuchařka co není vidět,ale zasloužila by jsi mít pořad v televizi.Třeba jako ,,Pavla v akci".I s tou vší parádou co máš doma.Prostě by to bylo celé od vás doma,protože to je škoda schovávat.
    Hezké léto,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé... :-) :-) :-) Děkuju za takovou pochvalu, Štěpánko, no u nás je nějaká akce každý den, to je pravda! :-) Krásný zbytek léta i Tobě! ♥

      Vymazat
  2. Piekla som podľa receptu. Veľké sklamanie. Nedal sa zjest

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem dneska pekla a katastrofa, po víc než hodině pečení uvnitř syrové... Chtělo by to asi upravit recept a napsat gramáž té cukety a také špaldová mouka - hladká nebo polohrubá?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mne mrzí, jak se k tomu dostanu, upeču znovu a cuketu tedy zvážím... Jinak mouku jsem použila hladkou. P.

      Vymazat