čtvrtek 9. dubna 2020

Na zelený čtvrtek zelená polévka

Zelená polévka na zelený čtvrtek


Dopřáváte si dnes něco zeleného? Na zelený čtvrtek se točí recepty hlavně kolem jarních bylinek, kopřiv a špenátu, ať už jsou to zelené polévky, velikonoční nádivky, různá zelená smoothie, nebo třeba jen tak nasekaná pažitka na chlebíku s lučinou... Přinese nám to zdraví po celý rok, tak si nezapomeňte dnes něco zeleného dopřát, pokud jste tak ještě neudělali... 


Já jsem dnes uvařila k obědu tuto zelenu polévku z darů naší zahrady... A také jsem přidala divokou pažitku... 



Na zahradě jsem natrhala mangold, kopřivy, medvědí česnek, bršlici, ptačinec žabinec, mladý popenec, petrželku, tymián a trochu libečku, který se právě vyklubal...


Do základu polévky jsem použila ještě kořenovou zeleninu... Na troše olivového oleje jsem orestovala na cibuli mrkev, petržel a celer... Podlila trochou vody, pak jsem přidala nasekaný omytý mangold, chvilku podusila a po té přidala vše ostatní zelené... Zalila jsem vodou a povařila, ochutila solí, trochou muškátového oříšku a růžovým pepřem. Pak jsem vše rozmixovala a ještě dosolila dle chuti.



Polévku jsem pak pokapala dýňovým olejem, který miluji, ozdobila bylinkami, přidala pár opražených dýňových semínek a vařené vajíčko.
Byla to opravdu dobrota. Kdo jste nestihl zelený oběd, můžete zkusit třeba zelenou večeři. 
Zelenou část můžete obměnit dle dostupných zdrojů... Třeba můžete použít špenát, hrášek, kapustu, prostě to, co máte zrovna doma nebo třeba i v mrazáku! 
♥ ♥ ♥
Pevné zdraví přeji Vám všem!




Žádné komentáře:

Okomentovat