pondělí 10. října 2016

Šípkový sirup

Šípkový  sirup


 Šípkový  sirup jsem letos dělala poprvé a myslím, že už budu  rok co  rok... Je plný vitamínů a samých  prospěšných  látek a je k tomu tak  výborný, že neodolám mlsnout na lžičku jen tak samotného! :-)


  Vyrazili jsme tedy na procházku s přítelem a se psem, vyhlídli si dva nejobsypanější  keříky a během chvilky jsme měli něco  přes dvě kila šípků! :-)



 Původně jsem chtěla dělat vlastně šípkový džem, nebo marmeládu... Ale popravdě řečeno mne odradilo každý  ten malinký šípek odstopkovat, rozkrojit... a vydlabávat vnitřní jadérka...
U tohoto  receptu  tato práce odpadá, což jsem uvítala jako veliké pozitivum!


Stačí šípky oprat, rozdrtit, či rozmixovat, a to vše tak celé, jak jsou i se semínky uvnitř! (Já jsem použila tyčový mixér a bylo to raz dva!)
Ke kilu rozdrcených  šípků dolijte 3/4 litru vody a vařte 10minut. Po té  vodu sceďte přes plátýnko, ponechte stranou a znovu k šípkové drti dolijte další 3/4l vody. Znovu vařte 10 minut a opět zceďte. Pak oba scezené vývary slijte a přidejte kilo cukru  a lžičku kyseliny citrónové a povařte dalších 10 minut. 


 Pak už stačí naplnit do lahviček a máte hotovo! 
Můžete jím sladit čaj, lépe trochu vychladlý, nebo používat jako sirup s vodou. 
Pomocník na zimu jako dělaný! Posiluje imunitu, čistí organismus, bojuje proti  chřipce a nachlazení a tak dále... 


 ♥ ♥ ♥



 

6 komentářů:

  1. Milá Pavli,děkuji za tip na vitamínovou bombu :-).Měla jsem stejné obavy jako ty,vybírat semínka-není nic moc.Tohle určitě zkusím.Děkuju.H

    OdpovědětVymazat
  2. Také děkuji za receptík. :-) A moc se mi líbí ten hrneček se srdíčkem. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to parádně!!!Jen nemám kde natrhat šípky,jaksi u nás nejsou....Dája

    OdpovědětVymazat
  4. Jeee, to vypadá krásně! Děkuju za recept a inspiraci!!!:)

    OdpovědětVymazat
  5. Ani na marmeládu nemusíš vyberať semiačka. Robím ju už niekoľko rokov. Len pasírovanie cez sitko je trochu zdĺhavé. Robí sa to podobne ako sirup. Pozri na môj blog, minuly rok som tiež robila. Ja ho zbožňujem.

    OdpovědětVymazat