čtvrtek 18. dubna 2019

Barvení vajec přírodními barvami

Letošní barvení vajíček


Přírodními barvami barvím vejce na Velikonoce už roky... Jen jsem vždy používala spíše jen cibulové slupky a letos jsem poprvé  vyzkoušela i další barvy.


Ta červená jsou tedy z cibulových slupek, i jen ze světlé cibule jsou takto tmavá, nemusí být nutně slupky z červené cibule, to  mám vyzkoušené. 
Jinak když barvím vajíčka cibulovými slupkami, tak mám těch  cibulových slupek opravdu hodně, třeba tak polovinu velkého hrnce, naskládám mezi slupky vajíčka, zaliji vodou a dám vařit. Vajíčka vařím i se slupkami tak 11minut. 
K barvení vždy přilévám trochu octa a sůl.



O žlutou barvu se postará kurkuma, do rendlíku jsem dala tři čajové lžičky kurkumy a zalila vodou tak, aby bylo potopených pět vajíček, co se jich vešlo vedle sebe do rendlíku.


Ta světle žlutá byla před obarvením bílá, ta tmavě žlutá vejce měla skořápku hnědou. Vařila jsem spolu s kurkumou cca 11minut, žlutá barva se chytala úplně úžasně! 



Pak jsem chtěla mít vajíčka zelená, tak jsem je dala vařit do  hrnce se špenátem. Někde jsem četla, že úplně stačí balíček zmraženého špenátu, ale barva mi nechytala, tak nevím, zda nemusí být čerstvý? Vyběhla jsem tedy na zahradu pro kopřivy, nasekala je a přihodila ke špenátu... Přidala jsem ještě slupky z avokáda, které jsem právě oloupala... Ale ani tak nebyla vajíčka příliš zelená... Tak jsem přilila do hrnce z rendlíku tu kurkumu a přidala ještě červené zelí... A vznikla mi tahle zelná... :-)



Vajíčka bych nechala tak, ale na přání jsem pár těch cibulových ještě dozdobila... Stačí obyčejná bílá fixa... Já vím, ta přírodní není, ale přání se mají plnit.... :-)



Vajíčka se mi zdobila krásně... Hezky jsem si je stavěla do nového stojánku, který jsem dostala od kamarádky. Je z její tvorby, takže o to větší radost mi bude v kuchyni dělat... a už se mi vajíčka nebudou při vaření kutálet po lince... Děkuji, Blani! :-)

Tak Vám všem přeji krásné a veselé Velikonoce a ať se Vám vajíčka krásně barví! 
♥ ♥ ♥











6 komentářů:

  1. Taky vajíčka barvím jen přírodně a vlastně jen ve slupkách cibule. Zdobím je taky svými malůvkami a pro malé kluky dělám vajíčka s veselými obličejíčky.Ten stojánek na vajíčka máš prima!
    Hezké svátky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, sice už je po svátcích, ale přeji tedy krásné slunečné dny! Pavla

      Vymazat
  2. Pavli,ty jsi studnice nápadů.Já barvím jen v cibulových slupkách,nosím si je s cibulí z obchodu.Máš všechno krásně doladěné.Moc ráda se na to dívám.Stojánek na vajíčka to krásné podtrhne.Jen tak dál,ať se můžu kochat a tak trochu i opisovat.
    Krásné a veselé jaro přeje Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuji, Štěpánko, těší mne, že se Ti mé nápady líbí! Krásné dny! Pavla

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Pavli, tak jsem také vyzkoušela jiné barvy, než z cibule, ale moc se mi nezadařilo. :-( Kurkumy jsem dala velké množství, dokonce přidala i kari, ale vajíčka byla taková bleďounká, barva by nebyla špatná, jen kdyby byla sytější, jako máš ty. Je pravda, že varem procházela pouze 9 minut. Pak jsem zkusila kávu s černým čajem, vajíčka vařila stejně, ale nechala jsem louhovat i přes noc. Tak tato vajíčka se mi nelíbila vůbec. Byla spíš taková špinavá. Tak nevím, kde jsem udělala chbu, ty máš vajíčka moc pěkně obarvená. I ta zelená se mi líbí. :-) Musím do příštího roku nastudovat. ;-)
    Měj se prímově. :-D
    D.

    OdpovědětVymazat
  5. Nádherná vajíčka :-) . Já jsem letos zkusila barvit vajíčka přírodně, podle rad z tohoto článku https://www.tamaiti.cz/blog/velikonoce-se-blizi--vite-jak-obarvit-vajicka-prirodni-cestou/ a povedly se mi pěkná hnědá cibulová) a žlutá vajíčka :-) . Dala jsem do síťky list, který se na ně obtiskl, tak jsme měli pěkná přírodní vajíčka a jinak už je barvit nebudu :-) .

    OdpovědětVymazat