čtvrtek 8. srpna 2019

Cuketový slaný koláč

Cuketový slaný koláč 


Sezóna cuket se musí řádně využít, takže teď cukety dělám na všechny možné způsoby...
Slané koláče peču moc ráda a někde na netu jsem zahlédla takto poskládaný koláč a moc se mi líbil, tak jsem to prostě musela vyzkoušet...


Recept jsem si bohužel neuložila, takže jsem si ho udělala podle svého... 
Jednoduše jsem popadla listové těsto, rozložila do pečíčí formy, propíchala vidličkou, posypala strouhaným sýrem a začala motat spirálu z cuket a mrkve...



Cuketu jsem měla zelenou ze zahrady a žlutou od tety... Možná to  byl nějaký druh dýně, ale to je fuk... Přidala jsem ještě mrkev, aby byl koláč prostě více barvený a jednoduše udělala škrabkou na brambory tenké plátky ze všech... Pak jsem od středu motala a motala... až jsem zaplnila celou formu a nakonec vše zalila rozšlehanými vejci se šlehačkou, které jsem osolila a opepřila... Vejce jsem použila 4 a šlehajdy 200ml. 
Vše jsem posypala tymiánem a šoupla do trouby na 180stupňů. Upekla jsem do zlatova a hotovo! 


Koláč nám moc chutnal! Dá se jíst jak teplý, tak studený, za mně je ten studený možná ještě lepší! 
Dobrou chuť! 

6 komentářů:

  1. Tady není co dodat....jen asi dobrou chuť a dobrý obraz.....
    Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá nádherně,jsi šikulka!Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Rychlé, jednoduché a vypadá to nádherně! :-)
    D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano! :-) Já mám slané koláče ráda, i studené, to snad ještě víc... ♥ P.

      Vymazat