neděle 18. dubna 2021

Fialkový sirup obráceně

 Fialkový sirup obráceně

Že patří fialka neboli violka vonná mezi nejstarší  léčivky se dočtete téměř v každém článku o ní.. O jejich  léčivých účincích taktéž... A možná z jejich květů vyrábíte krom jiného i léčivý sirup na kašel, který zároveň rozpouští hleny a uklidňuje dýchací orgány nebo pomáhá při bolestech hlavy a migrénách...

Já jsem jej letos zkusila obráceně, abych zachovala co nejvíce účinných látek, které se zahříváním ztrácí... 



Prostě jsem nejdříve svařila vodu s cukrem (300ml vody a 250g cukru) a teprve pak do ní přidala dvě hrsti fialkových  květů a asi 4 plátky bio citrónu bez pecek. Nechala jsem vychladnout a macerovat24h. Pak jsem už jen zcedila, mírně zahřála a nalila do vypařených skleniček. 

 Letos se fialkám obzvlášť daří, přijde mi, že jsou jich čím dál více plné stráně... A to úplně vybízí využít jejich léčivou sílu a nasušit třeba na čaj, naložit je do medu , nebo vyrobit blahodárný fialkový olej , zkusit si fialkový cukr, kdo má trpělivost, může vyzkoušet cukrové fialky na ozdobu desertů, nebo třeba právě fialkový sirup, který můžete použít nejen při kašli, ale můžete jím třeba polít palačinky, nebo si z něj udělat domácí limonádu...

Já už mám letos i nasušeno... 

♥ ♥ ♥




 

11 komentářů:

  1. Vypadá úžasně , budu muset zkusit udělat. Jste moc šikovná. Hezké jarní dny . J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji za pochvalu a těší mne, že mohu předat inspiraci! :-)

      Vymazat
  2. Prosím vás, Fialky přidáváte do svařené vody s cukrem cca kterou chvíli? Jaká by měla být maximalni teplota? Mě se vždy stane že mi zhnědnou.. A sirup casem zcukernati :( stoprobude chyba v teplotě :D a době ohřívání.. Cca jak dlouho svarujete, Ohřívate?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svařím vodu s cukrem, odstavím, chvilku nechám zchladnout a přidávám... A nedáváte je tam mokré? Možná se ptám hloupě, ale někdo všechno co venku utrhne myje... Nikdy se mi nestalo, že by to zhnědlo, ani při klasickém postupu... Hezký den! Pavla

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den Pavlo, sirup vypadá krásně a určitě tak i chutná :) Pustím se také do toho..dáváte citron i s kůrou prosím? Krásný večer, Aneta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :-) Dávám bez kůry, pokud máte bio, můžete i s kůrou, ale určitě odstranit pecky, které mohou způsobit zhořknutí. Čím více citronu, tím bude růžovější... s menším množstvím citronu zůstane více fialový. :-)

      Vymazat
  6. Tak jsem zkusila, ale fialky ne a ne pustit barvu :( dala jsem je do vlažné směsi cukru a vody, přidala 4 plátky citronu bez kůry..a barva sirupu je stále jen čirá..co asi dělám špatně? ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je divné... já mívám jen s fialkami barvu nejdříve do zelena, postupným přidáváním citronu fialoví a čím více citronu, tím jde více do růžova....

      Vymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat