pátek 10. září 2021

Narozeninový dort

 Narozeninový dort

Náhody se dějí... Maty měl narozeniny a já zrovna přemýšlela, jaký dort mu upeču... V tom mi psala jedna moc milá zákaznice a něco si u mně objednávala... A náhodou mi poslala dort, který pekla dceři... Krásný dortík, ozdobený polevou a makronkami s živými květy! A navíc psala, že je výborný a lehký díky krému z mascarpone. Poprosila jsem ji o recept a má volba byla jasná! Dort nám všem moc chutnal, takže recept s jejím dovolením posílám dál...

Recept:

Na korpus:

6 vajec

180g cukru krupice

60ml vody

60ml oleje

200g polohrubé mouky

20g kakaa

1/2 prášku do pečiva

špetka soli

Bílky s cukrem se ušlehají do pěny, přidá se voda s olejem, postupně se již za mírného šlehání přidávají žloutky... nakonec se metličkou přimíchá přesátá mouka smíchaná s práškem do pečiva a kakaem. Těsto se nalije do vymazané a vysypané dortové  formy a peče se na 180 stupňů, zda je korpus hotový jsem zkoušela špejlí. 

Vychladlý korpus jsem rozkrojila na tři díly. Vhodné je si  jej upéct i den dopředu...

Na krém:

400ml šlehačky 

2 mascarpone

3 lžičky třeba karamelové  nebo vanilkové  pasty (neměla jsem pasty, tak jsem v troše smetany rozpustila bílou čokoládu)

Nejdříve se zvlášť ušlehá šlehačka, pak se ušlehá mascarpone s pastou, v mém případě s rozpuštěnou čokoládou a hotová šlehačka se zlehka vmíchá.


Korpusy jsem potřela domácí meruňkovou marmeládou, protože se mi letos povedla kyselejší, jinak se hodí třeba višňová, nebo nějaká jiná kyselejší... Pomaže se vrstvou krému, naskládá na sebe a celý dort se pomaže zbylým krémem. Lépe je dát ho třeba do lednice a druhý den nazdobit...

Zdobit můžete třeba ještě čokoládovou polevou, živými květy, čokoládovými hoblinkami, ovocem, fantazii se meze nekladou...


 Já jsem měla doma ještě dva fíky, kiwi, borůvky a ostružiny a bylinky ze zahrady... 



Takže jsem dort nazdobila takto ovocem a musím říct, že měl opravdu úspěch. Výborný, díky krému lehký a všem nám moc chutnal!


Maty měl tento dort jako překvapení, protože si sám přál nepečený piškoťák... 
Dost jsem se divila, když mě ve svých šestnácti požádal o obrázek na dort... Čekala jsem, co si vymyslí.. A chtěl prostě červený balónek. Prý jako symbol hry, kterou hraje... Takže to byl pro mne lehčí úkol, než jsem si myslela... Na dort jsem mu červený balónek vyskládala z rybízu a ještě jsem mu jich šestnáct vystříhala papírových jako zápichy místo svíček... 



Maty měl radost a oslava se vydařila... Takže vše na výbornou!

♥ ♥ ♥






6 komentářů: