pátek 29. března 2024

Batikovaná vajíčka cibulovými slupkami

 Mramorová vajíčka

Rok co rok barvím na Velikonoce vajíčka nejčastěji cibulovými slupkami... Letos jsem použila slupky také, ale jinou metodou...




Jak na mramorová vajíčka? Cibulové  slupky si  nejprve nastříhejte na malé kousky. Já jsem použila slupky z bílé a červené cibule a bílé slupky z česneku. Všechny jsem smíchala dohromady v míse...

Pak stačí vzít vajíčko, namočit do vody, obalit v cibulových slupkách, které se na mokré vajíčko nalepí, vložit do punčochy a omotat provázkem. To je stejné, jako když přikládáte bylinky a utahujete do gázy, nebo punčochy... 


Pak stačí vajíčka buď jen uvařit v osolené vodě s trochou octa, nebo je pak můžete ještě dát na chvíli do další barvy, kterou obarvíte ta zbylá bílá místa, kam se slupky nedostanou... 


Já jsem dala nějaká do hrnce s červeným zelím, co chytají do modra... další pak do hrnce s ibiškovým květem a kurkumou, která mají nádech do zelena... 



Je opravdu zajímavé, jaké vzory na vajíčkách vzniknou... A každé  vajíčko je vlastně originál.


Když mi došly slupky, nabarvila jsem pak i pár zbylých vajec bez nich... 


Já jsem tedy na koledníky letos s vajíčky už nachystaná a moc se mi ty zemité barvy líbí... Co na ně říkáte? 

♥ ♥ ♥

Krásné a pohodové velikonoce Vám všem! 







1 komentář: