úterý 15. října 2019

Mechové podzimní věnce

Mechové věnce 


Přírodní dekorace já mám prostě nejraději, máte to také tak? Také sbíráte na procházkách různé přírodniny a pak z nich doma dekorujete, nebo tvoříte?


Vždy, když jedeme k Honzovo rodičům, neodolám tam mechu v  jejich lese... Tyhle zelené bochánky mne prostě učarovaly, takže jimi plním květináče, různé mísy a moc ráda mám i mechové  věnce. Jeden nám dokonce visí v obývacím pokoji už asi třetím rokem a je prostě stále krásný.


Na korpus používám klasický slaměný kruh, na který lepím tavnou pistolí jednotlivé mechové bochánky hezky vedle sebe... Lepší  jsou spíše ty menší, které se tam hezky poskládají. 
Pokud ale nenatrefíte na tenhle bochánkový mech, použít můžete jistě i klasický, který můžete kolem slaměného kruhu také tak nalepit tavnou pistolí, nebo jednoduše jen omotat kolem dokola zelenou nití.



Pak už stačí věnec dozdobit tím, co jste si z procházky přinesli... Třeba kaštany, žaludy, použít můžete i kousky kůry, nebo kousky klacíků, různé šišky, oplodí bukvic, prostě vším, co najdete a co  se Vám zalíbí...


Pokud ale nenatrefíte na mech, nezoufejte... I bez mechu můžete vytvořit krásný věnec jen z podzimních plodů... 
Nejdříve začněte nalepovat vedle sebe větší kousky, já začala  kaštany... Pak jsem do vzniklých mezírek dolepovala žaludy a čepičky žaludů tak, abych  pokryla celou plochu korpusu  a sláma nikde nevykukovala... 


Tenhle věnec nám visí na domovních dveřích...
A takhle vypadá ten loňský, i když plody seschly, stále mu to  sluší!

 Pokud by jste měl někdo zájem, všechny tyto mechové věnce a jeden ten z kaštanů a žaludů mám na prodej... 
Tak pokud budete chtít, napište si o něj! 
♥ ♥ ♥




9 komentářů:

  1. Pavli jaký je průměr věnce? Jak dlouho vydrží venku na dveřích? Měla bych o mechový zájem. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, děkuji za zájem... Průměr je cca 27-29cm, vydrží... My ho máme doma na zdi asi třetí rok... Venku asi než vybledne sluníčkem mech... :-) Kdyžtak mi písněte na mail pastu@centrum.cz, pošlu Vám fotky k výběru... :-)

      Vymazat
  2. Pavli jaký je průměr věnce? Jak dlouho vydrží venku na dveřích? Měla bych o mechový zájem. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den,
    věnce jsou moc pěkné. Jste moc šikovná. Měla bych zájem o mechový.
    Děkuji Ivana Fišerová
    fiserova34@centrum.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Vám za pochvalu i za zájem, poslala jsem Vám dva k výběru do mailu! :-) Pavla

      Vymazat
  4. Pavlínko, to je skvost, nádhera. jsi opravdu velice šikovná.
    Vše dobré přeji.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, moc děkuji za pochválení! ♥ Krásné dny! Pavla

      Vymazat
  5. Nááááádhera!!! Vy čeho se dotknete, proměníte v skvost!!! Já také jednou zkoušela věnec z kaštánků, lepila jsem tavnou pistolí, výsledek byl nádherný. Zavěsila jsem ho doma a jak je doma tepleji, začaly kaštánky sesychat a téměř všechny mi odpadaly (obzvlášť v noci bylo to odpadávání uchu lichotící :-)))) Nemáte, Pavli, nějaký tip, jak tomu předejít? Necháváte kaštany před nalepením nějak vyschnout???

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuji za pochvalu! ♥ Tak jestli to nebude spíš lepidlem? Já mám jeden kaštanovo-žaludový věnec ještě z loňska a všechno na něm stále drží... A byl i v zimě i v teple... letos jsme také lepila z čerstvých kaštanů... Ale vyschnutí předem by Vám to možná vyřešilo! :-)

      Vymazat