čtvrtek 30. ledna 2020

Obal na kváskový chléb

Kapsa na pečivo lněná s bavlnou


V čem uchováváte pečivo? V papírovém sáčku z obchodu rychle okorá a ztvrdne, v igelitovém sáčku brzy zgumovatí a zplesniví... 
Nejlepší je tedy plátěný obal... Ale jaký?



Má sestřenice Lucka peče různé kváskové chleby a kostky a sama má vyzkoušeno, že nejlepší volbou, kdy vydrží chléb nejdéle je dvojí utěrka, nejdříve lněná, navrch bavlněná. Odrazila jsem se tedy od jejích zkušeností a ušila první pytlík, tedy dvojitý, uvnitř lněný, navrch bavlněný. Jenže pytlík nešel stáhnout díky dvojité  látce natolik, aby nevznikla díra při stažení...



Proto jsem ušila raději takovou kapsu s přehybem, do níž se chléb krásně zabalí. Uvnitř je kapsa ze lnu, který je antibakteriální a odvádí vlhko, navrchu je látka bavlněná. Zapnout se dá přehyb na dřevěný knoflík.


Chléb takto zabalený vydrží až týden, na rozdíl od igelitu, papírového sáčku či běžné utěrky. Jistě tedy záleží i na kvalitě chlebu.
Lucka, má sestřenice peče výtečné chleby z kvásku. Vždy se na její chlebíky těšíme, dělá je s různými semínky a kořením, je to prostě dobrota!



Tohoto krasavce a žitnou kostku jsem od ní právě dostala... Takže hned huply oba chlebíky do svých připravených kapes.



Pokud by jste chtěli, ráda Vám takové kapsy na pečivo také ušiji.
Látku navrch Vám ráda sladím do barvené kombinace dle Vašeho přání. 

Kontaktovat mne můžete na Instagramu, na Facebooku, nebo na mailu pastu@centrum.cz

♥ ♥ ♥








3 komentáře:

  1. Pavli, pravý domácí chlebík si zaslouží pěkný obal. Povedlo se. :-)(Sestřenici bych brala také. ;-)) Přemýšlela jsem, z jakého materiálu takové kapsy na pečivo ušít. Využiji Tvého nápadu, moc děkuji. ♥ Ještě prosím, kde kupuješ len (již jsem se ptala, ale nezapsala obchod). Moc děkuji. Pěkný zbytek neděle. :-)
    D.

    OdpovědětVymazat
  2. Pavlí, tak tenhle chlebík bych jednou chtěla také umět. Já ale na to domácí pečení moc nejsem. Naposledy v říjnu když jsem se o to pokoušela, tak manžílek musel tři hodiny v neděli - od slova nicnedělání :) čistit troubu, protože mně to tam nějak chytlo. Na ty chleby já prostě nejsem. Budeš mě muset zaučit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, také bych chtěla péct takovéhle výborné kváskové chleby, ale tyto peče má sestřenice... Já už se na to dlouho chystám, ale zatím jsem se ještě k tomu neodhodlala... Chléb už jsme pekla, to ano... Ale ty kváskové mne lákají více... No jen ten čas kde vzít navíc.... Krásné dny! Pavla

      Vymazat