čtvrtek 23. ledna 2020

Výborné bezlepkové sušenky z dýňové mouky

Výborné dýňové sušenky


Tyhle sušenky u nás zmizely téměř stejně rychle, jak jsem je upekla! Opravdu výborné!
Ale nečekejte sušenky z dýňového pyré, ale z dýňové mouky.



Dříve jsem ani netušila, že dýňová mouka je vlastně krásně zelená... Vůbec když se řekne mouka, asi se nám všem vybaví  převážně mouka bílá, aniž bychom si představovali mouky barvené...
Od přítele, který lisuje výborné oleje mám mouky barevné. Ze semen nejprve za studena vylisuje olej a následně pak vše rozmělní na jemnou mouku... Jejich kvalita samozřejmě netkví v barvě, ale v jejich nutričních hodnotách. Jsou bohaté na vlákninu, bílkoviny, vitamíny, minerály a navíc jsou přirozeně bezlepkové a vlastně odtučněné. 


Takhle krásné ty mouky jsou... Černá maková, žlutá sezamová, hnědá ořechová a zelená dýňová.
Ta zelená mne tak učarovala, že jsem ji vyzkoušela jako první a upekla z ní tyto dýňové sušenky.

Zde je recept:
250g dýňové mouky
200g másla
2 žloutky
80g moučkového cukru (můžete nahradit jiným sladidlem)
1 vanilkový cukr (použila jsem domácí)
100g kokosu
50g dýňových semínek


Nejprve si vyšlehejte žloutky s moučkovým a vanilkovým cukrem, přidejte rozpuštěné máslo, přisypte dýňovou mouku, kokos a dýňová semínka. Vypracujte těsto, z něj pak tvarujte kuličky velikosti asi švestky, které pak následně jen tak ledabyle rozmáčkněte prsty na pečícím papíru na plechu.
Pečte na 180 stupňů cca 10-15 minut dozlatova. Sušenky si i tak zachovají částečně svou zelenou barvu... :-)
Po vyjmutí z trouby je nechte vychladnout na mřížce, aby byly pak křupavější. 



Přeji dobré pochutnání... 
My už se těšíme, až je znovu upeču! 
♥ ♥ ♥


Pokud by jste chtěli nějakou z mouk, nebo olejů (dýňové, ořechové, makové, sezamové aj.), napište, mohu domluvit :-) 




Žádné komentáře:

Okomentovat