pátek 5. června 2020

Mrkvový olej

Mrkvový olej


Mrkvový olej nejen pro krásné opálení, ale i na mnoho různých problémů s kůží, je další čistě přírodní produkt, který si můžete snadno vyrobit doma...


Jde vlastně o olejový macerát. Základem je nějaký za studena lisovaný olej, který vám vyhovuje... slunečnicový, olivový, mandlový, jojobový ap. Já jsem použila opět slunečnicový, z výběrových semen za studena lisovaný od mého dvorního "lisovače olejů" :-) Mohu doporučit, pokud by jste si chtěli nějaký olej objednat, mohu předat kontakt, posílá i poštou...



Tak tedy mrkev v bio kvalitě, nejlépe z vlastní zahrady či  nějakého farmáře omyjte a oloupejte. Lépe je ji předem nasušit, zabráníte tak tím případnému možnému kažení olejového macerátu. Já jsem z ní udělala škrabkou tenké proužky a prohnala ji jednoduše sušičkou, abych nemusela čekat...



Pak jsem usušenou mrkev v rukou podrtila, naplnila do skleněné lahvičky, zalila hojně olejem a nechala macerovat. Každý den jsem protřepávala... A po 4 týdnech jsem zcedila.


Hotový olej jsem pak přelila do tmavé lahvičky. 

Jak jsem již zmínila, olej se dá použít jak před opalováním, tak po něm, kůže jednak získá obranu před škodlivými účinky příliš silného slunečního záření, ale také získá krásnou zlatavou barvu a i opálení déle vydrží. Olej můžete použít i na obličej, má regenerující a vyhlazující účinky, podporuje elasticitu i pevnost pokožky a redukuje vrásky. Lze ho použít i k urychlení hojení drobných ranek a na zrohovatělou kůži. 

♥ ♥ ♥

9 komentářů:

  1. PO zime mi vzdy zbudou nejake susene sipky.Rozdrtim je palickou prez uterku,dam do sklenky,zaliji dobrym olejem-mandlovy ci olivovy...-musi byt ponorene a uzavru vickem.Dam na okno...na 3tydny a protrepavam denne.Ale ten mrkvovy si udelam taky..podobne ucinky....zdravim R..

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za tip, Růženko, také třeba někdy ráda vyzkouším i olejíček se šípky! ♥ Mějte krásné dny! Pavla

    OdpovědětVymazat
  3. Z toho šípku to, děvčata, zní zajímavě. Jen je asi třeba použít hodně husté sítko nebo plátýnko, kvůli ostrým vláknům v šípku. Tu mrkev jistě zkusím, šípky až z další úrody, teď je nemám. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  4. Môžem poprosiť názov dodávateľa olejov ďakujem veľmi pekne ❤️

    OdpovědětVymazat
  5. Velmi zájímavý typ, vyzkouším👏👏

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, můžete mi prosím poslat kontakt na výrobce těch olejů. Děkuji

    OdpovědětVymazat
  7. Tak o mrkvovém oleji jsem ještě nikdy neslyšela. Co tak koukám, tak jde olej udělat fakt asi ze všeho. Já jsem kromě klasických olejů vyzkoušela ještě lněný a dýňový olej :-) . Nejsou zrovna nejlevnější, ale chuťově jsou výborné, tak je používám do salátů, kde vynikne jejich chuť :-) .

    OdpovědětVymazat