pátek 16. března 2018

Francouzské pomerančové palmierky

Pomerančové palmierky s kardamomem


Ne, že bych neměla těch dortů a sladkostí od oslavy dost... Ale nějaká ta rychlovka ke kafíčku jistě takový pošmourný den povzbudí! :-)




Natrefila jsem na tento recept z redakce Apetitu a protože listové  těsto mívám většinou vždy v lednici, hned jsem musela voňavé palmierky vyzkoušet!


Nejprve si smíchejte cukr s pomerančovou kůrou a kořením. Pak rozválejte těsto, vykrojte z něj čtverec, či obdélník... Já tedy kupuji většinou už hotové rozválené ve válečku, což mi práci rozhodně usnadní a recept si mohu rázem zařadí  mezi mé oblíbené "bleskovky"! :-)


Potřete rozehřátým máslem, posypte cukrem s kořením a kůrou a smotejte ze dvou protilehlých stran k sobě. Pak dejte ztuhnout do  lednice cca na hodinku...
Předehřejte troubu na 220 stupňů a nakrájejte smotané těsto na cca 1cm proužky (vzniknou brýle), které rozložte na pečící papír cca 5cm od sebe. Pečte 5-6minut, pak opatrně otočte a pečte dalších 5-6minut do zlatohněda. 



A jak radí Apetit, podávejte v den, kdy byly upečené, dokud jsou ještě křupavé.
Nám moc chutnalo, takže opět ráda upeču a příště zkusím skořicové! :-) 




2 komentáře:

  1. Já znám šnečky, tyhle "brýle" jsem už viděla, nějaký recept mám uložený, ale ještě ani nevyzkoušela. Tato uvedená kombinace Pavlo se mi moc líbí, hned zítra nebo v pondělí vyzkouším. Díky.
    Ála
    P.S.Už se moc těším na balíček, snad v pondělí? :o))). Nemohu se dočkat, no jak malá holka...

    OdpovědětVymazat
  2. Álo, šneky já dělám také, tedy ty spíše se šunkou a sýrem sypané provensálským kořením... většinou při oslavách, drobí to méně než slaný štrůdl! :-)
    Balíček jsem Ti posílala ve čtvrtek, tak by tedy měl zítra dorazit! :-) Hezkou neděli! P.

    OdpovědětVymazat