středa 21. března 2018

Skříně mají nový nátěr

Skříně a stůl v nové barvě


Tak se hlásím s další částí proměny naší kuchyně, tentokrát tedy spíše s její jídelní částí... 


Ty dvě skříně v pozadí (vitríny) jsem kupila kdysi ve výprodeji s tím, že je přetřu na bílo... Ale nakonec se mi celkem jejich barva doma zalíbila a roky zůstaly v původním odstínu. Až teď dozrál ten čas na jejich nátěr, ale místo bílé jsem nakonec zvolila tmavou a myslím, že jsem udělala dobře. Moc se mi tu teď líbí! :-)



Jen už z nich nejsou vitríny, ale zakryla jsem průhled do poliček látkou, protože mám otevřené police vedle a už by toho nádobí  a všeho na očích bylo moc...  A protože mi ta okénka připadala moc prázdná a skříně nejprve takové smutné, ozdobila jsem je pověšenými rámečky s dekorem. 




Ve stejném odstínu jsem natřela nově i desku jídelního stolu, kterému jsem to už dlouho slibovala... I jemu ten tmavý odstín sluší! Mám pocit, že mi na něm teď i lépe chutná! :-))))



Má už letitou patinu našich všedních dní, kdy na něm děti krom jídla kreslily, dodnes na něm dělají domácí úkoly, takže se na něm dá sem tam i docela dobře číst... :-) Samozřejmě i já mu přidám své, když na něm tvořím... To jsem samozřejmě musela stolu ponechat...
Z proměny mám radost, už to prostě chtělo změnu po těch  letech... Dokonce jsme stůl otočili kolmo k oknu a máme tu i více místa! :-)


Ještě pár fotek pro porovnání...


No a podlahu by to ještě chtělo obnovit...
♥ ♥ ♥


10 komentářů:

  1. Pavli, já se těšila, až je ukážeš, zatím jsem zahlédla jen kousek ....... vypadá to nádherně !!! Ty jedeš !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
  2. Marki, děkuji! ♥ Však ty jsi to také jako první odhalila! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná přeměna!!! Moc se mi líbí i tvé jídelní židle :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu! :-) Židle jsem koupila kdysi ve starožitnictví, byly tmavé s vínovým polstrováním. :-)

      Vymazat
  4. Nádhera ! Krásné jarní dny . J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a také přeji krásné jarní dny! Snad už se brzy dočkáme teplaaaa... :-)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Děkuji moc za pochválení, Luci! Krásný víkend! :-)

      Vymazat
  6. Krásná proměna Pavlo, opět vše vyladěné do detailů. Já se stále nových nátěrů bojím :o) - že se mi to nepovede, že budou vidět tahy štěstcem, že zvolím špatnou barvu a co s tím pak budu dělat, že se mi barva po čase bude možná loupat - jak už mám třeba s venkovními barvami zkušenost. Mám jednu hodně starou skříň, zatím je v naší kanceláři v přízemí domu a já bych jí tak ráda vdechla nový život, ale vůbec nevím jak. Použila si klasickou barvu na dřevo nebo nějakou speciální, a je taková sytě šedá.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, děkuji.... Já jsem ty skříně nehodlala brousit ani jinak čistit na dřevo... Tak jsem to riskla... Zezadu tedy vyzkoušela... A už to jelo! Natřela jsem je voskovým olejem od Balakrylu, odstín wenge a chytlo to báječně! Až jsem byla překvapená... Já při natírání vždy hodně roztírám, určitě ve směru, jak jdou léta a dělám spíše více slabších vrstev podle potřeby... Po čmouhách ani památka, nátěr je krásný, kompaktní! :-) P.

      Vymazat