pátek 5. října 2018

Dýňový cheesecake

Dýňový cheesecake


Je to asi třetí rok, co jsem propadla dýním a v tomto období si je teď vážně užívám jak na slano, tak na sladko...
První můj letošní sladký počin z dýně je tenhle cheesecake.


Nejvíce jsem si  oblíbila hokkaido dýně, které se nemusí loupat... a pěstuji si  je na zahradě. Tyhle krásky mi vyrostly letos...


Zde posílám recept, kdo si chcete také pochutnat na této dobrotě. 


Dýni je nejprve nutno rozkrojit, vydlabat semínka, nakrájet na kousky a ve vodě uvařit do změknutí. Pak zcedit a rozmixovat, nechat vychladnout.
Než se dýně uvaří, nebo vychladne, rozdrťte máslové  či jiné sušenky... Já jsem koupila ve zdravé výživě sušenky s vlákninou bez cukru, ale použít můžete jakékoliv. Přidala jsem mleté vlašské ořechy, ale můžete dát třeba o to víc sušenek a ořechy vynechat, to záleží na Vás. Ty pak smíchejte s rozehřátým máslem, namačkejte na dno dortové  formy a na 150st pečte asi 10 minutek. 


Než se sušenky s máslem upečou, vyšlehejte vejce s cukrem. Použít můžete i menší množství cukru, záleží na tom, jak máte rádi sladké, já dala méně. Rozmíchejte tvaroh s ricottou, smíchejte, přidejte skořici, kurkumu a zázvor a celou směs nalijte na předpečenou sušenkovou směs.
Pak pečte na 160st asi hodinku.
Cheesecake nechte vychladnout a před podáváním ještě vychlaďte v lednici.




Já jsem pak povrch lehce posypala skořicí, ozdobila mátou ze zahrádky a plody rakytníku.
Musím říct, že chutná výtečně! 

♥ ♥ ♥





8 komentářů:

  1. Vypadá moc dobře. Já kdysi zkoušela dýňové mufiny s nutelou (http://werka13.blog.cz/1610/dynove-mufiny-s-nutelou), ty měly celkem úspěch. Tady trochu váhám, jestli by to na ty moje chlapy nebylo moc zdravé - dýně a ještě tvaroh ... :-D
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, já se snažím péct zdravěji... A tady musím říct, že tenhle cheesecake chutná moc i mému chlapovi! :-) Hezký večer! Pavla

      Vymazat
  2. A tak to bych ráda ochutnala Pavlo. Já bohužel úrodu neměla velkou, všehovšudy dvě dýně hokaido. Asi příliš velké sucho jim nedělalo dobře, nevím proč u nás rodí tak málo. Vloni jsem měla jednu na celé rostlině. Recept si ráda uložím.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, já měla dýně letos také menší než vloni třeba... To sucho bylo letos obzvlášť veliké.. Ale doufám, že koupím ještě dýně od nějakých zahrádkářů... :-)

      Vymazat
  3. Pavli, dnes jsem ho upekla, je vynikající!
    Děkuji a zdravím! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééé... Tak to mne moc těší, děkuji! :-) Jsem ráda, že také chutná! Nám moc! :-)

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Ovšem ten je výýýborný! :-) Mňam! Děkuji a doporučuji!

      Vymazat