pátek 27. prosince 2019

Dort s vánočními sušenkami

Sváteční sušenkový dort 


Tak trochu vánoční, tak trochu sváteční dort...
Vánoční proto, že ho zdobí kolem dokola vánoční sušenky... A sváteční proto, že jsem ho dělala k svátku pro Šimona.


Vloni jsem si koupila u Tchiba krásné formičky na sušenky ve tvaru domečků a až letos na vánoce jsem je konečně vyzkoušela. 


Zvolila jsem recept na způsob švédských sušenek se zázvorem, hřebíčkem, novým kořením, skořicí a kardamomem, takže sušenky jsou opravdu krááásně voňavé.



S formičkami se krásně pracovalo, sušenky se v nich upekly krásně do křupava a vylupovaly se opravdu nádherně...
Ani jedna nepraskla, tak mi až bylo líto jich pak část nadrtit spolu s oříšky do korpusu na dno dortu...  
Dort jsem udělala jako nepečený cheesecake a navrch přidala šlehačku a posypala citrónovou kůrou... Sušenky pak udělaly tu  parádu kolem... Vršek jsem jen dozdobila špičkami cedrových  větývek... 


Dort se líbil a všem moc chutnal, zrovna tak, jako sušenky... 
♥ ♥ ♥ 




4 komentáře:

  1. Krása, vidím, že jsme měly stejný nápad, přeji hezké dny, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Já už tento nápad viděla na několikero způsobů, není vyloženě můj... :-) Ale až letos jsme konečně vyzkoušela! :-)

      Vymazat
  2. Dort nejen dobře vypadá, ale i určitě znamenitě chutnal.
    Všechno nejlepší oslavenci dodatečně a prosiiim, šel by přidat i recept na sušenky? Všude jsou jen klasické máslové.
    Děkuji moc a přeju pohodové poslední dny v tomto roce a co nejšťastnější v roce příštím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji... Dort všem moc chutnal... :-) Po receptu se ptalo více lidí, tak jak budu mít chvilku, sepíšu a vložím ho.... :-) Přeji též hodně štěstí do nového roku, splněná přání a pohoduuuuu! :-)

      Vymazat