čtvrtek 4. srpna 2022

Sírovec se zapečenými bramborami

 Zapečené brambory se sírovcem


Dostala jsem od kamarádky sírovec, který jim vyrostl v zahradě na třešni... O sírovci a jeho léčivých  účincích jsem zde psala už v loni, najdete zde: Sírovec žlutooranžový a jeho léčivé účinky, kde se můžete dočíst o jeho superúčincích  a dalším zpracování, jak z něj udělat tinkturu, nasušit i pochutnat si... 

 

Tentokrát jsem ho zapekla s bramborami a smetanou a byla to  dobrota! Sírovec nechutná moc jako houba, ale spíše jako kuřecí  maso... Pokud se Vám poštěstí ho najít a chcete si pochutnat, zde máte recept:

 - sírovec

- mléko ( k zalití sírovce)

- brambory 

- česnek ( asi 3 stroužky)

- bylinky (tymián, rozmarýn, oregano)

 - sůl, pepř

- smetana (raději tučnější)

Sírovec nejdříve namočte alespoň na hodinu do mléka, já nechala přes noc... Pak ho vyjměte, pokrájejte na kousky, rovněž brambory pokrájejte na plátky... Do vymazaného pekáčku navrstvěte brambory, potřete je rozmačkaným česnekem, osolte, případně opepřete... a poklaďte vrstvou sírovce... zase osolte... Přidejte sušené, nebo čerstvé bylinky... Já dala tymián, oregano a rozmarýn ze zahrady a takto celé navrstvěte a nakonec zalijte smetanou. ( dala jsem tučnou 33%) Pekla jsem asi 40 minut na 190 st. 


Přeji všem, kdo budete mít na sírovec štěstí, dobrou chuť! 

 

A pokud máte rádi houby, obdobně můžete upéct brambory i s nimi místo sírovce a přidat třeba slaninu... Recept najdete zde: 

Zapečené brambory s houbami a slaninou

Je to můj oblíbený "houbový" recept :-)

♥ ♥ ♥






2 komentáře:

  1. Nechcete ode mě kontakt na návrh zavlažování zahrady? Protože když teď vidím kolik těch brambor vy vlastně za měsíc spotřebujete tak mně to přijde jako neskutečně vysoké číslo, nebo se jenom mýlím? Jestli ano tak mi dejte určitě vědět.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda mňam, to vypadá fakt moc dobře. :) Jako myslím si, že tohle by dobře zvládl třeba plynový gril. My jsme si ho letos v létě fakt hodně oblíbili jako takové zdravé grilování, i když je to teda samozřejmě ve dvojitých uvozovkách. Ale pořád je to lepší než na klasickém dřevě nebo třeba těch chemických briketách, co se prodávají za pár korun v obchodech.

    OdpovědětVymazat