pondělí 16. července 2018

Domácí bazalkové pesto

Bazalkové  pesto


Bazalka na zahradě už hodně vyrosta a stihla i nakvést... Tak jsem ji včera rychle ještě ostříhala a sklidila... Lístečků jsem z ní otrhala dvě mísy a pustila se do bazalkového pesta, abych  ji zpracovala...



Bazalkové  pesto opravdu  miluji, jak s rajčaty, tak se špagetami. To je pro mne velká mňamka! 


Samozřejmě recept, který Vám nabízím není originál recept na pravé pesto, ale takhle ho dělám já a moc mi chutná. 



Připravím si čisté suché lístky bazalky, místo piniových oříšků používám vlašské ořechy... Parmazán, nebo jiný tvrdý sýr parmazánového typu si  předem nastrouhám a česnek si předem prolisuji, neboť se mi ho při mixování nějak nedaří dohonit noži mixéru... :-)




Ve větší míse pak tyčovým mixérem vše mixuji, postupně přidávám střídavě bazalkové lístky, ořechy, polévám olivovým olejem, přidávám česnek, hrubozrnnou sůl a vše mixuji a mixuji... Nakonec přidám parmazán a ještě trochu promixuji, dokud nemám krásnou voňavou zelenou pastu.... :-)
Tu pak napěchuji do  připravených skleniček a navrch ještě poliji olivovým olejem, aby pesto vydrželo a navrchu nezhnědlo... Uchovávám v lednici. 


Z uvedeného množství jsem udělala tyto dvě skleničky...
Pravda, moc dlouho nevydrží, ale ne proto, že by se kazilo, ale proto, že je táááák dobré, že prostě brzy zmizí! :-)

♥ ♥ ♥



6 komentářů:

  1. Pesto vypadá úúúžasně. Taky jsem ho jednou doma dělala (dokonce jsem si na ně tenkrát koupila piniové oříšky) a bylo moc dobré. Ale nějak se mi v poslední době nedaří v pěstování bazalky, takže nemám zdroj...
    Hezký den
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, já mám štěstí, že mi na zahradě jde bazalka skvěle... Za chvilku bych mohla dělat pomalu další várku, jak mi znovu krásně ta ostříhaná obrůstá... :-)

      Vymazat
  2. Mám moc ráda bazalkové pesto a letos jsem poprvé dělala z pacibulek paličáku a je vynikající.
    Hezké dny Pavlí.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, to zní zajímavě... Budu muset vygoooglit pacibulky paličáku! :-)

      Vymazat
  3. Pavlinko, to je super recept. Děkuji, že se dělíte. Vyzkouším. Lenka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za pochválení--- A přeji tedy dobrou chuť!' :-)

      Vymazat