neděle 3. března 2019

Čokoládový dort bez mouky

Dort ze tří ingrediencí


Překvapilo mne, kolik z Vás si napsalo o tenhle recept... Tak tady ho máte! :-)
Myslím, že tenhle nadýchaný dortík bez mouky za to opravdu stojí a navíc je to celkem i rychlovka! 


Já ho dělám vždy rovnou do větší dortové formy, tedy ze dvou čokolád a osmi vajec. Pokud chcete menší dortík, tak udělejte z poloviční dávky...
Ve vodní lázni si rozpustím dvě vysokoprocentní čokolády ( 200g, můžete použít případně i čokoládu na vaření). V čokoládě pak rozpustím menší polovinu másla (cca 120g). Oddělím si žloutky od bílků (8 vajec), žloutky vyšlehám v čokoládě a bílky se špetkou soli do sněhu. Ten pak zlehka vmíchám do čokoládové směsi a vyliji do dortové formy vyložené pečícím papírem. 
Dortovou formu postavím do vyššího pekáčku a kolem zaliji horkou vodou (použiji vždy tu z vodní lázně k rozpuštění čokolády) alespoň do poloviny té dortové formy.
Peču na 130st. cca 25minut.


Dortík krásně vyběhne... :-)
Nechte vychladnout... Pak můžete navrch třeba posypat skořicí.
Já ho tedy většinou ještě pomažu navrch domácí švestkovou nutelou... Tady jsem ještě dozdobila mandličkami a sušenými malinami.




Já si něm jako milovník čokolády vždy pochutnám a se mnou i ostatní, kdo ho u mne kdy ochutnali...
Zatím všichni jen chválili!
Tak ať Vám také chutná!
♥ ♥ ♥

  

10 komentářů:

  1. Jé Pavlo, také jsme milovnici čokolady😉Takže moc děkuji za recept,brzy vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  2. Není mi moc dobře a nemám chuť k jídlu.....
    Ale tohle mně trošku uzdravilo,jen zakrojit ke kafíčku.Vypadá to krásně a úplně se vidím jak pomalu ukrajuji lžičkou a.....
    Jsi šikulka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, tak to je velká pochvala, pokud Tě pohled na dortík uzdravuje a přivolá chuť k jídlu! :-) Děkuji za pochvalu a přeji hodně zdravíčka! P.

      Vymazat
  3. Pavli a je mozno jen "nalít" na plech a péct jako buchtu? Musí to stát v té vodní lázni? Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem zatím nevyzkoušela, já to peču vždy takto jako dort a tu vodu, na které rozpouštím čokoládu, tak tu rovnou využívám, že ji horkou naliju okolo... Tak možná vyzkoušet.... :-)

      Vymazat
  4. Pavli, prosím Vás, pečící papír dáváte jenom na dno formy, nebo i po stranách? A formu máte rozevírací? Ptám se tak hloupě, protože mně se dostala dovnitř voda a spodek dortu se bohužel rozmočil. Děkuji za radu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bude to nejspíš formou, protože jedna mi také teče, tam dávám papír po celém, když v ní peču, jinak u té lepší formy stačí na dno. Hezký den!Pavla

      Vymazat