neděle 7. července 2019

Okurky rychlokvašky

Mé první močáky


Ač se to v mém věku někomu může těžko pozdávat, do letoška jsem nikdy nenakládala ani nezavařovala okurky... :-)
Ne, že bych  jako dítě nepomáhala při zavařování, ale vlastní jsem nikdy zatím neděla, vždy jsme od někoho dostali a vystačili s tím, co bylo... 


 Před týdnem nás kamarádi pozvali na grilování a měli prostě báječné kvašáky, močáky, rychlokvašky, nebo jak chcete... Zkrátka nám náramně zachutnaly a máme tak báječné přátele, že mi kamarádka druhý den donesla velkou sklenici plnou okurek z jejich úrody i s receptem! 




Zde je recept:

 nálev:
1l vody
40g soli
250g cukru
330ml octa

koření:
1 bobkový list
2 kuličky nového koření
5 celých pepřů
1 hřebíčky
5 hořčičných semínek

1 cibule
1 mrkev 
4 vinné listy

Připravené omyté okurky jsem nejprve propíchala vidličkou, to si pamatuji ještě od své babičky, že to tak dělávala...
Svaříte vodu s cukrem a solí, pak do ní zamícháte ocet, koření... Pokrájíte cibuli a mrkev na kolečka, ty pak prokládáte do sklenice spolu s okurkami a vinnými listy, vše zalijete připraveným nálevem a sklenici přikryjete třeba celofánem a necháte stát na teplém místě.
Čtvrtý den si už můžete pochutnat na výborných okurkách! 
Na tu velkou okurkovou sklenici  jsem použila dvojitou dávku nálevu ( a ještě mi zbylo) a trojitou dávku koření.


Další den pak už dejte okurky do chladu, než je sníte, aby Vám pak nezačaly moc kvasit...

 

Dobrou chuť! 
♥ ♥ ♥



3 komentáře:

  1. Tak to je krása.....
    Dělám je také,ale takhle nafocené je to ještě lepší.
    Krásné a chutné léto,přeje Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  2. Štěpánko, děkuji! :-) Já je dělala letos prvně a určitě ne naposledy, jen co dorostou ty naše na záhonku, hned se do nich zase pustím znovu, moc nám všem přišly k chuti! Krásné léto! Pavla

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, ten nálev nalejete teplý? děkuji

    OdpovědětVymazat