sobota 2. května 2020

Krásný šeříkový den

Krásný šeříkový den


Tohle překvapení na mne čekalo ráno za brankou... No není to  nádhera, taková kytice plná barev od srdce darovaná?
A ta vůně...
♥ ♥ ♥


Šeřík krásně voní celým pokojem...
Ani se mi všechen do vázy nevešel, tak jsem část bílého dala ještě do druhé vázy do kuchyně...



Můj den je od rána voňavý... a když se na mně ještě usmála takhle dýňová sušenka, tak je mi z toho všeho prostě tak krásně na duši...
♥ ♥ ♥
Na naší zahradě máme jen jednu barvu šeříku...



Tenhle mi kvete přímo pod teráskou, takže sednout si tam do křesílka právě teď v šeříkovém čase je nádhera... Omamná vůně šeříku má magické schopnosti, potěší smysly, rozněžní srdce, zklidní psychiku, harmonizuje prostředí... Je nádhera si to  užívat...
♥ ♥ ♥
Z šeříku si můžete připravit i voňavý ŠEŘÍKOVÝ ČAJ. V mém příspěvku se dočtete jak na něj a k čemu je prospěšný...
Nebo můžete vyzkoušet ŠEŘÍKOVÝ CUKR, provoněný do  různých dezertů...
Šeříkové květy můžete také naložit do medu, jako jsem to udělala s fialkovými květy v předešlém příspěvku, můžete z něj stejným způsobem udělat i sirup, který pak můžete využít třeba do letních limonád... 

Já už suším šeříkové květy na čaj... 



A ještě se chystám na blahodárný šeříkový olej, ale čekám, než mi kamarád v týdnu přiveze svůj báječný 100% za studena lisovaný slunečnicový olej, do kterého květy naložím... 

Krásný, šeříkem provoněný den Vám všem!
♥ ♥ ♥

8 komentářů:

  1. Krásná kytice všech barev. U nás na chalupě šeřík má na květ teprve nasazeno, na Vysočině je všechno trochu zpožděné. Uvidíme, jestli do vykvete do příštího týdne. V Praze už nám kvetl pod balkónem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kytice krásná a ta vůůůůně! :-)))) Tak ať se brzy také dočkáte u Vás, je na co se těšit! ♥

      Vymazat
  2. Šeřík mám ráda. Ovšem u nás v Podkrkonoší ještě nekvete. Chvíli si ještě počkáme, ale potom se taky budu bezovou vůní opájet.
    Hezkou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, jistě se dočkáte... A máte se na co těšit! Krásný týden! ♥ Pavla

      Vymazat
  3. Nádherná kytice. Jak rozzářila tvůj domov :-) A ta vůně, to musí být požitek! Krásné dny ti přeji, Ivana.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, moc děkuji! ♥ Nádhera, já tu vůni miluju... Škoda, že nevydrží ve váze dlouho..... Krásné dny a voňavéééééé! Pavla

      Vymazat
  4. Pavlo, po dlouhé době vidím kytici různobarevných šeříků, máš to doma krásné a provoněné!
    O využití fialek nebo šeříků pro konzumaci slyším v poslední době často a jsem velmi překvapená. Příjemně.
    Měj se moc hezky.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochválení ! ♥ Já fialky zobu i na louce jen tak samotné... :-) Fialkový olej už mám naložený, na šeříkový se chystám asi ve čtvrtek... Zatím suším na čaj... Přeji krásné a voňavé dny! Pavla

      Vymazat