středa 6. května 2020

Hmyzí domeček

Hmyzí hotel v naší zahradě


Hmyzí domečky jsou poslední dobou v módě, že? Zřejmě vystrnadily sádrové trpaslíky a staly se tak dekorativním doplňkem zahrad, teras a balkónů. 
V zahradách jsou ale velmi prospěšné. Poskytují bezpečné bydlení užitečnému hmyzu, kterému mohou pomoci zajistit pokračování jeho rodu. A nám se v zahradě tento hmyz postará o opylování a pomůže v boji se škůdci. Takže si tak můžeme vzájemně vypomoci.


Už jsem se na výrobu hmyzího domečku dlouho chystala... O víkendu jsme vyklízeli zahradní domek a našla jsem tam tuhle starou přihrádkovou polici z kredence, co v ní dříve bývaly skleněné zásobníčky... 


Poprosila jsem Honzu, aby mi nahoru udělal stříšku a podélně přivrtal dvě latě k zapíchnutí. 



Celou konstrukci  jsem pak natřela a vyplnila klacíky, stébly rákosu, bambusu, šiškami a navrtanými polínky. Zvažovala jsem ještě o překrytí pletivem kvůli ptákům, ale zatím uvidím, zda to  bude nutné, či ne. 



Domeček jsme umístili do zahrady na jižní stranu a teď už můžeme pozvat jeho návštěvníky...


Vítáme včely samotářky, čmeláčky, vosy, motýlky, zlatoočky, škvory, berušky, pestřenky i další hmyzáčky...

♥ ♥ ♥

3 komentáře:

  1. Krása, krása a znovu krása! Já bych ti ráda doporučila k vám domů za tento návod fototapety fototapety z mého oblíbeného obchodu. Jen je teda škoda, že nevím jak se sem vkládají odkazy :( Tak mi kdyžtak napiš na mail :-)

    OdpovědětVymazat