neděle 16. září 2018

Švestková nutela

Švestková nutela


Už jste někdy jedli švestkovou nutelu? 
Já se přiznám, že jsem na tuhle dobrotu natrefila až letos a musela jsem ji prostě vyzkoušet udělat.


Mně tedy chutná naprosto nááááramně!!! Asi proto, že se prostě dobrovolně přiznávám k závislosti na čokoládě. :-)
A ta kombinace švestek a čokolády mne dostala!


Přivezli jsme si ze sadu z malé vesničky od Kopydlna koš švestek, dobrou čokoládu jsem zrovna dostala od kamarádky, tak jsem se do toho hned pustila...




Švestky jsem vypeckovala, smíchala s třtinovým cukrem a rozvařila do změknutí. Cukr můžete nahradit datlemi, pokud ho nechcete přidávat...
Pak jsem přebytečnou tekutinu mírně slila a švestky rozmixovala, přidala nalámanou čokoládu, kakao a sůl. Ještě chvilku jsem povařila a pak plnila jako džem do připravených vypařených  a vysušených skleniček.




Ujídám ji teď s velkou chutí lžičkou rovnou ze skleničky a musím říct, že tedy hoooodně rychle mizí...

♥ ♥ ♥







5 komentářů:

  1. Švestkovou nutelu jsem kdysi dělala, ale nějak se nás moc nechytla.Nakonec jsem ji dávala jako náplň do muffinů, tam měla docela úspěch, ale samotnou ji nikdo moc nemusel... Takže jsme zůstali u povidel :-)
    Hezký den
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé... Stáni... tak to já tedy miluji povidla, ale ta nutela No ta je pro mne nadpovidlová! :-) Až se úplně stydím, jak pořád chodím do lednice ujídat... :-)

      Vymazat
  2. Pavli, tak tohle si s dovolením kopírují.Švestky, čokolada-dokonalé spojení.
    Díky za recept.A sladké zářijové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, je to opravdu dobrota! Pořád chodím do lednice ujídat... Až se stydím úplně.... :-))))) Krásné dny babího léta také přeji... :-)

      Vymazat
    2. Pavli, je to pravda... je to luxus...pro ty, co za čokoládu by šli na kraj světa jako já :o))) děkuji

      Vymazat