čtvrtek 11. července 2019

Jak umotat bylinkový věneček

Věnečky ze šalvěje a levandule


Je Vás stále víc a víc, kdo mi píšete, jak a na co motám své bylinkové věnečky...
Tak jsem Vám nafotila jednoduchý návod, však to také tak jednoduché je!


Zrovna jsem motala další  dva na přání ze šalvěje a levandule, tak Vám to na nich  mohu rovnou ukázat... 


Budete potřebovat kus vázacího silnějšího drátu a klasický jemný zahradnický vázací drátek. K tomu samozřejmě vybrané bylinky, nůžky...
Drát jsem stočila asi na třikrát kolem dokola do kruhu požadované velikosti. Na jednoduché věnečky opravdu není zapotřebí žádný korpus, drát úplně postačí a věnečky na něm takto působí jemněji. 


Jednotlivé bylinky, v tomto případě šalvěj a levanduli si předem nastříhám na menší kousky tak, jak vidíte na obrázku. U levandule stačí jen zkrátit stonky pod květem na cca 10cm, šalvěj  stříhám tak, že stonek ustřihnu vždy těsně nad částí, kde vyrůstají další lístky, aby z jednotlivých kousků netrčely pak nahoře stonky, ale každý kousek působil jako vršek rostlinky... 
Nebo můžete použít jen vršky, pokud máte dostatek bylinek a zbytek třeba nasušit...



Pak už stačí vždy přiložit asi tři nastříhané kousky šalvěje k sobě na drátěný kruh a omotat vázacím drátkem kolem dokola... Postupuje je stále stejně, střídám šalvěj s levandulí, omotávám... a takto dokončím celý věneček.


Nakonec můžete přivázat nějakou mašličku, stužku, nebo i nějakou cedulku, jako já.. Já mám cedulky ráda, takže je přivazuji téměř kam se dá... Vyrábím si je sama, vždy si u toho  hezky pohraju...


Věnečky takto můžete motat samozřejmě i z jiných bylinek, nebo kytiček... Pokud si budete chtít pak věneček usušit a pověsit, doporučuji ho nechat uschnout položený a pak teprve pověsit, aby se jednotlivé lístky nesvěsily a věneček zůstal hezky rovnoměrný...





Přeji Vám všem pohodové chvilky při Vašem tvoření a potěšení a radost těm obdarovaným! 
♥ ♥ ♥



14 komentářů:

  1. Pavluško jsou nádherné!!! Asi taky jeden zkusím, vypadá báječně.

    OdpovědětVymazat
  2. Pavli, to je nádhera. I ty voničky z minulého příspěvku. A já přebytky hážu do kompostu, to jsem ale trotl. :o)
    Měj krásné dny a díky za inspiraci. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Dáši! Tak to já zužitkuji všechno... :-) Ale těší mne, že jsem tě inspirovala! Hezké letní dny! Pavla

      Vymazat
  3. Opět nádhera ! Krásné léto. J.

    OdpovědětVymazat
  4. Pavli, takovéto návody přesně potřebuji. ;-) Moc děkuji, že si s nimi dáváš takovou práci a nafotíš a popíšeš...♥♥♥
    Přeji krásné letní dny. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, těší mne, že to přináší inspiraci! Ráda se podělím o radost dál.... ♥ krásné léto!

      Vymazat
  5. Zrovna se na nějaký takový věneček chystám. Ten Tvůj je moc krásný- no jako všechno, co nám sem dáváš!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji! Však v jednoduchosti je krása! Hezké letní dny! P.

      Vymazat
  6. Pavli.....já jen popřeju krásné a tvořivé léto,jinak není co dodat.
    Krásné a veselé dny
    Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, moc děkuji za milé, potěšující přání a přeji též krásné pohodové léto! P.

      Vymazat
  7. Pavli, jedním slovem nádhera, na víc se nezmůžu, krásné letní dny, Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za takovou pochvalu! ♥ krásné letní dny též přeji! P.

      Vymazat