neděle 29. dubna 2018

Šeříky - květy lásky

Čas šeříků


Blíží se květen, čas šeříků... Nám už na zahradě krásně rozkvetl a voní celá teráska...




Miluji tu jeho vůni, tak neodolám provonět si to šeříkem i doma...
Honem ho alespoň kousek donést do každého pokoje...



Už i v koupelně má své malé místečko... 



Zrovna tak v kuchyni... Všude alespoň malou větvičku...



Dočetla jsem se také o šeříku a jeho léčivých účincích... že se z něj dá dělat čaj, jak z čerstvého, tak ze sušeného, že je z něj výborný sirup, nebo želé a také mne láká udělat kandované květy, jako jsem dělala z fialek... Nebo zkusím i cukr provonět šeříkem, jako to dělám s levandulí... 
Všechno mne láká... Ještě, že máme šeříku zásobu! :-)

Krásnou neděli všem! 
♥ ♥ ♥




4 komentáře:

  1. U nás už šeříkt taky kvete jako o závod. A taky už jsem měla doma ve váze (já jen malé snítky - loupila jsem z keřů v okolí našeho paneláku, tak jen s mírou) a taky jsem fotila na blog. Jen škoda, že ve váze nevydrží (aspoň mně) moc dlouho
    Hezký zbytek neděle
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, je pravda, že ve váze dlouho nevydrží, je to spíš tak na provonění místnosti... a jak začne uvadat, můžete květy pak třeba ještě usušit na čaj.... :-)

      Vymazat
  2. Na zahradě máme minišeřík, takový zatím malý keřík, ale nasazeno na květy má letos vydatně. Tak možná, že už budu moci alespoň malou větvičku do vázy také ostříhnout.
    Mám moc ráda vůni šeříku a jeho různé barvy.
    Pavlí měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, my vlastně máme také v zahradě takový minišeřík... ale byl to spíše nálet z toho velkého, který zaštipujeme a letos nám už také vykvetl... :-) Hezké slunečné dny!

      Vymazat