čtvrtek 17. května 2018

Rebarborové muffiny

Rebarborové muffiny se zázvorovou posypkou


Na rebarboru ze zahrádky se těším každý rok, mám ji moc ráda a mám několik oblíbených receptů právě z rebarbory. 


Jedním z nich jsou tyto rebarborové muffiny se zázvorovo skořicovou posypkou.


Recept je opět velmi jednoduchý a rychlý.
Nejprve si oloupejte rebarboru a nakrájejte ji na malé kousky. Smíchejte mouky (můžete dát klidě obě třeba špaldové, pokud se chcete vyhnout bílé hladké mouce), cukr, skořici a prášek do  pečiva. Vedle smíchejte vejce, vychladlé rozpuštěné máslo a smetanu, pak smíchejte dohromady se sypkou směsí.
Nakonec jemně vmíchejte kousky rebarbory a naplňte do muffinových formiček. 


Na posypku smíchejte cukr se skořicí a nastrouhaným zázvorem, já tedy dávám tak třikrát více zázvoru, protože ho miluji a navrchu pak spolu s cukrem a skořicí vytvoří báječnou krustičku, která je obzvláště voňavá, lehce štiplavá, přitom sladká...  No lahoda! Nebojte se tedy klidně přidat zázvoru trochu víc, pokud Vám nevadí! :-)


Dejte péct do  vyhřáté trouby na 180 stupňů asi na 20minut.




Vyzkoušejte recept a určitě si  pochutnáte na těchto provoněných  muffinkách! Dobrou chuť!

♥ ♥ ♥







4 komentáře:

  1. Vypadají moc pěkně. Škoda, že můj muž nenávidí rebarboru. Jen pro sebe si je péct nebudu (já bych se pečeným moučníkům měla vyhýbat úplně - jdou mi nějak špatně dopnout kalhoty :-/)
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáni... Já zase rebarboru muluji... I když bych právě tyto mauffiny snědla snad všechny, tak se určitě ráda podělím, nebo bych pak musela běhat o to víc! :-)))

      Vymazat
  2. Pavlí, kdysi jsme na zahradě mívali ohromnou rebarboru, pak ani nevím proč, šla pryč. Nyní jsem si od syna vzala odkopek a znovu zasadila, takže příští rok budu také mít na koláče. Tvé muffiny si uložím a pak vyzkouším. A ráda bych i tvé jiné koláče s rebarborou, píšeš, že máte oblíbené :o).
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Álo! Určitě tyto muffiny vyzkoušej... Te´d prodávají rebarboru i v obchodech, tak to nemusíš odkládat až za rok... :-) Jinak jsem právě vložila recept na další výborný koláč s rebarborou, tak mrkni... A další určitě ještě přijde... :-)) P.

      Vymazat