čtvrtek 12. září 2019

Věnec z bělotrnů

Bělotrnový věnec


Doma mu říkáme bodlákový... Ale vlastně to bodlákový věnec není, protože bělotrn není bodlák. 
Jako bodlák bělotrn sice vypadá, ale ve skutečnosti patří do  čeledi hvězdicovitých, takže je to vlastně příbuzný kopretin či aster. Jeho kulovité květenství prostě více ten bodlák připomíná a dokonce i píchá, zrovna tak jako jeho listy... Když kvete, má takový namodralý nádech, takže my mu prostě říkáme modrý bodlák.



Jednou jsem jich na našem kopci nad domem při procházce s Moojoo natrhala košík...


 
Nechala jsem je uschnout...
Pak jsem jednotlivé květy ostříhala, vzala slaměný korpus a lepila na něj hezky jeden vedle druhého... 


Tohle je výsledek... Teď mu ještě najdu nějaké místečko, kam si ho pověsíme... 
♥ ♥ ♥


11 komentářů:

  1. Luxusni.. taky jsem na tyto "bodlaky" narazila, ale rikala jsem si to bude hrozna prace, ale mela jsem do toho jit.. tak pristi rok.. a krasny je :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se odstříhají ty koupilčky od stonků, není to tak staršné... :-) Děkuji za pochvalu. :-)

      Vymazat
  2. Pavli, vypadá přímo luxusně! Hned se poohlídnu po rostlince a jak ji na zahradě pěstovat. Díky za tip! Inka

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli, ten je nááádherný. :-)

    OdpovědětVymazat