čtvrtek 20. prosince 2018

Perníčky s embosovaným válečkem

Letošní perníčky


Pořídila jsem si embosovaný váleček na těsto s vánočním motivem, tak jsme ho chtěla hned vyzkoušet... A rovnou na perníčky! 


Na Instagramu jsem narazila na recept u Alči alias Alchitky, která peče a zdobí snad ty nejkrásnější perníčky! Opravdu  jeden krásnější, než druhý. 
Takže jsem hned popadla váleček  a pustila se s nadšením do perníčků. Jenže jak skoro vůbec nekupuji klasickou bílou mouku, tak jsem ji nahradila moukou špaldovou a musím říci, že se mi s těstem hrozně špatně pracovalo, bylo dost tuhé na zpracován, válení a na váleček se muselo opravdu hodně tlačit! 




No prostě jsem si  trochu "mákla", ale vidina krásných  perníčků mi dodávala sílu! :-)
Některé jsem nechala jen tak a některé jsem potírala cukrovou bílkovou polevou, kterou jsem více naředila limetkovou šťávou.



Když už jsem byla unavená z vytlačování těsta válečkem, popadla jsem ještě na zbytek těsta razítka...
Jedno s vločkou, další  se srdíčkem...


Tady už jsem na vybarvování srdíček polevu neředila tolik...



A nakonec jsem ještě ze zbytku těsta vykrájela jednoduše hvězdičky a ty už jsem nazdobila klasicky...


Takže letos máme perníčky různorodé, ale všechny z jednoho těsta. Jen nevím, zda nám stihnou změknout, takže asi udělám zítra ještě jednu várku těch našich, hned měkkých, z mého letitého osvědčeného receptu, který už jsem tu na blogu uváděla zde...

Přeji všem voňavý perníčkový večer! 
♥ ♥ ♥





10 komentářů:

  1. Opět nádhera ! Krásné Vánoce . J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a též přeji Krásné Vánoce plné pohody a radosti! ♥

      Vymazat
  2. Vypadají nádherně, Páji. A do dózy k těm tvrdým zkus vložit krajíc chleba nebo rozkrojené jablíčko, mohlo by jim to pomoct ;-) Krásný večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Alčo! Jojo, vidíš, s tím jablíčkem to znám... :-) O chlebu jsme to nevěděla... Děkuji! Krásné svátky! P.

      Vymazat
  3. Vyzerajú skutočne krásne a originálne! To tieňovanie s bielkovou polevou je super? Musím skúsiť dakedy. Tento rok máme perníčky ako vždy - potreté vajíčkom a s orieškom :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu... :-) Chtěla jsem tou polevou zvýraznit ten vytlačený vzoreček...
      I s oříšky musí být perníčky krásné! Přeji krásné Vánoce plné pohody a radosti! Pavla

      Vymazat
  4. Všechny varianty vypadají skvostně, jsi hračička Pavlo a trpělivá (nu, jako každá tvořivá duše). Já perníčky nepeču, nejsou u nás úplně v oblibě, ale tvůj recept na měkké si uložím a příští rok upeču pro kamarády do vánočních balíčků. Asi jsi možná mohla špaldovou mouku smíchat s hladkou. Tak uvidíš zda změknou.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Ti, Álo! ♥ Perníčky už jsou měkkčí, chtěly odležet.... Chutnají nám i tak! :-) Přeji krásné a pohodové Vánoce celé Tvé rodině! Pavla

      Vymazat
  5. Perníčky voní až sem k nám. Jsou nádherné.

    OdpovědětVymazat