pondělí 13. července 2015

Levandulový cukr

Levandulový  cukr


Úroda levandule je letos opravdu  hojná, a tak zpracovávám... a zpracovávám... A došlo i na levandulový  cukr :-)


 

K výrobě levandulového cukru  lze použít jak čerstvé květy levandule, tak i sušené. 
V poměru  na dva hrnky cukru (cca25ml) použijeme buď 3 polévkévé  lžíce čerstvých  květů, nebo 1-2polévkové  lžíce sušených  květů.

 
 Květy levandule můžeme buď jemně rozdrtit, nebo také umixovat v mixéru rovnou s cukrem. Zkusila jsem obě varianty...
Namícháme s cukrem a uzavřeme do  sklenice, kterou dáme na suché místo. Po týdnu máme krásně provoněný levandulový  cukr! :-)


Lze použít jak bílý, tak hnědý  cukr... 
Levandulový  cukr se pak skvěle hodí na pečení, do cukroví, nebo třeba do ovocných salátů nebo smetanových krémů či dezertů. 

 

 

2 komentáře:

  1. Zdravím :) tak to mě opravdu nenapadlo a levanduli mám hrozně ráda. Jenom by mě zajímalo jakou to má chuť? Dá se k něčemu přirovnat? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím :) tak to mě opravdu nenapadlo a levanduli mám hrozně ráda. Jenom by mě zajímalo jakou to má chuť? Dá se k něčemu přirovnat? :)

    OdpovědětVymazat