pátek 31. května 2019

Rekonstrukce dřevěné vyvýšené terasy

Naše nová teráska


Konečně jsme se dostala k tomu, abych Vám ukázala, co jsem Vám dlouho slibovala... rekonstrukci naší terásky...


Teráska je hotova a už si ji náležitě užíváme! 
♥ ♥ ♥
Ale jak to vlastně začalo?


Původní teráska vydržela necelých 18 let. Je tedy pravda, že byla z tehdy dostupného běžného dřeva a že jsme jí nevěnovali dost udržovacích nátěrů. Vlastně jsme ji celkově natřeli snad jen jednou, krom podlahy, která se natírala vícekrát a také se u ní měnilo pár prken a asi dva trámy, na kterých stála... Není tedy divu, že dřevo postupně shnilo a vyžádala si rekonstrukci.
Původně jsme chtěli zadat rekonstrukci firmě našeho souseda, ale protože neměl čas, jak už to u dobrých řemeslníků bývá, tak jsme se do toho pustili s velikou podporou mého bratrance sami. Ten je opravdu šikovný a ničeho se nebojí, do všeho jde po hlavě, se vším si poradí, všechno vymyslí, takže lepšího pracanta jsme si nemohli přát! 
Nakoupili jsme tedy trámy a prkna s pomocí našeho souseda, který nám je ochotně dovezl... A začali jsme natírat. Protože máme terasu ve výšce, chtěla jsem vše natřít předem, abychom pak nemuseli složitě vše natírat ze žebříků ap. Zvolili jsme oleje zn. Osmo. Původní nádech terasy do oranžova se mi už vůbec nelíbil, vybrala jsem si tedy šedou na podlahu a tmavou hnědou na zábradlí. 


Na pomoc nám přijel ještě bratr mého chlapa, takže ve třech se do toho pustili a za víkend měli zbouráno a i postavenou novou konstrukci... Vůbec jsem jim tu práci nezáviděla, protože se volnem sešli na druhý týden v březnu, kdy skoro celý víkend propršelo, ale byli stateční, makali "ostošest" i za deště. Jak už to  bývá, při práci se vždycky vyklubou nějaké nečekanosti, ale se vším si výborně poradili a stále byli plní humoru i za toho  nevlídného počasí! 
Další víkend se pustil můj chlap do podlahy. Zvolili jsme terasová  prkna s vroubkami, co se dávají k bazénům ap. Honza řezal, vrtal, já pečlivě zatírala řezy olejem. A jak už byla teráska pochozí, pustila jsem se pak já do dalších natíracích úprav. 


Jak už jsem zmínila, chtěla jsem se zbavit toho naoranžovělého tónu původní terasy. Konstrukce střechy byla netknutá, tu jsme tedy zachovali. Přitmavila jsem ji k barvě zábradlí olejem na tmavší hnědou a naopak obloženou stěnu jsem zesvětlila. Naštěstí jsme nemuseli dřevo předem brousit a barvy mi na vše krásně chytly. Stěnu jsem natírala krycí barvou, první vrstvu bílou, ale ta moc svítila, tak jsem si na druhou vrstvu namíchala pomocí černé a pár kapek modré holubičí šeď.  


Vyměnili jsme i střešní krytinu, která už byla zatmavlá, spečená od slunce a měla už i pár děr. Zvolili jsme průhlednou desku v kuse, komůrkový polykarbonát. Máme tu nyní nádherné světlo! 

A teď pár slíbených fotek PŘED a PO...





Fotila jsem tedy až po vystěhování, protože to byla taková hrrrr akce, kdy jsme začali s vyklízením, že jsem to původní osazení ani nestihla blísknout... :-)


Úplně jiné jsme udělali zábradlí. To původní totiž bylo tak nešťastně řešené, kde byly plaňky vzaseny do rámů, ve kterých se držela voda a plaňky pak zákonitě vyhnívaly... Nakonec to došlo tak daleko, že když se naše Moojoo chtěla vyklonit ven a na něco si třeba zvědavě štěknout, tak hlavou plaňku vyzarila ven. No a jak byla zvědavější a zvědavější, tak plaňky řídly a řídly... :-)
Bratranec mi tedy vyrobil rohové sloupky z železných jeklů, na které navařil patky, já si  je natřela na černo a dali jsme jen vodorovná prkna. Prostě a jednoduše... Děti už máme odrostlé, nikdo nám po zábradlí šplhat nebude, takže tak... A teráska je díky tomu zábradlí i taková vzdušnější.  


Na vršky těch sloupků jsem rozhodně nechtěla plastové zátky, které se prodávají, tak jsem obrousila stříšky z původního zábradlí a natřela je také tím tmavým olejem...
Moojoo stále na vše dohlížela a při všem, řádně asistovala...


 
Já jsem se samozřejmě nejvíce těšila a nemohla se dočkat, až si vše nastěhuji a nadekoruji... To je jasné! :-)


Také kytičky mi tu nesměly chybět... Letos jsem si poprvé koupila i muškáty, ty jsem nikdy neměla a zatím se jim krásně daří! 



Už dlouho miluju netřesky, takže ty mám téměř v každém květináči... :-)



Nechybí mi tu ani dekorace od kamarádek, kytičky, staré smaltované bandasky a keramika od Hliněnky, děkuji Vám všem, zlatíčka moje! 



Prostě si teď terásku báječně užíváme, my i Moojoo a je nám tu  krásně! 
♥ ♥ ♥


A ještě jsem Vám chtěla ukázat, jak nám ta původní terasa obrostla, nebo spíše zarostla jednou jedinou rostlinou kiwi... Před rekonstrukcí jsme ho museli hodně ořezat, ale nechtěla jsem se ho vzdát, takže jsem prosila chlapy, aby se snažili ty větvě spíše nějak odklonit, než úplně odříznout... A byli tak úžasní, že i přes všechnu tu práci navíc ho různě odkláněli, podpírali... A mám ho tu dál! 
Už zase krásně obrůstá a dělá nám tady tu nádhernou, příjemnou atmosféru! Co nevidět celé rozkvete... ♥



Děkuji tímto všem zúčastněným za pomoc při realizaci mého snu o nové terásce! Mám Vás ráda, jste jedničky! 

♥ ♥ ♥



24 komentářů:

  1. Nádherná rekaxační zóna. Nová barva ji sluší:)
    Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná proměna. Prima místečko na relax!
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera ,je to moc pěkné !!!! Krásné červnové dny . J.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásně jste si to upravili a zabydleli. Je vidět, že je to budované i zařízované s láskou. Uričtě se vám tam bude dobře relaxovat.
    A netřesky jsou taky moji oblíbenci :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za pochvalu! :-) A netřesky mi už nakvetly! :-) Krásné dny! Pavla

      Vymazat
  5. Pekná prácička a tie odtiene náterov, hlavne holubičia sivá, a vôbec všetky detaily, najmä rastlinky, pomocníčka, sa vydarili:-)
    Alena

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tedy...to je nádhera!!!Šikovní jste.Hezký večer.JP

    OdpovědětVymazat
  7. Tak na tohle mi chybí slova.....Je to krása,co k tomu dodat.Celkově je to pěkně vybarvené slovy a obrázky,tak jen tiše sedím a závidím.(v 6.patře v paneláku).
    Pro mně nesplněný sen,ale já dokážu snít i u obrázků..................
    Krásné prosluněné dny s kafíčkem v těch krásných křesílkách,přeje
    Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za pochvalu, Štěpánko! Tak zvu na kafíčko! :-) Krásné dny! Pavla

      Vymazat
  8. Teeeda! Tak to je riadna zmena a tie farby sú super! Naozaj je vidieť, že to máte presvetlené a také nové, čistučké, voňavé! V pravú chvíľu, aby ste si tam užili krásne celé leto! Aj tie dekorácie si si tam pekne naaranžovala. Tak veľa pekných chvíľ a oddychu :-) Ľubica

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za pochvalu! :-) Krásné dny a celé léto! Pavla

      Vymazat
  9. Krásná práce!!! Moooc se Vám to povedlo!!! Tam se musí relaxovat jedna báseň!!!A kiwi je boží.My jsme ho také zkoušeli,ale nechytlo se nám.
    Hezký začátek týdne.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi děkuji za pochvalu! :-) Kiwi narostlo a kvete jako blázen, škoda, že máme jen samce, takže plody nebudou... Krásné dny! Pavla

      Vymazat
  10. Pavli, Vy jste neskutečná! Máte vše náádherné.
    Mějte krásný den.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  11. Děkuji za suprový článek. Já jsem také chtěla trochu moji koupelnu změnit, ale jelikož jsem extra netechnický typ, jediné co jsem si svýmá vlastníma rukama byla schopná do koupelný dát byl držák na ručníky bez vrtání :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Tyjo, to je super. My teď s manželem plánujeme rekonstrukci terasy, takže na internetu hledám nejrůznější typy a inspiraci! Už jsme si vybrali super zahradní nábytek, teď už jen vymýšlíme, jak vše sladit, aby se to k sobě hodilo. Takové lucerničky musím ukázat manželovi, myslím, že z nich bude nadšený!

    OdpovědětVymazat
  13. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, moc se vám to povedlo. Jako fakt se mi to líbí. Hlavně ta podlaha. Jen se musím zeptat, nedrží se vám v tom voda? Samozřejmě mi do toho moc není, ale uvažujeme teď nad něčím podobným, že bychom dali na terasu podlahy od https://www.floorforever.cz/ a podobný vzor by se mi líbil. Jen teda nevím, jak s tou vodou. Aby v tom nebyly kaluže.

    OdpovědětVymazat