neděle 25. srpna 2019

Pečená rajčata

Pečená rajčata s bylinkami


Letošní úroda rajčátek je opět hojná. Plody máme letos o něco menší, ale přijdou mi snad ještě chutnější než vloni... I když prostě rajčátka ze sluníčka ze zahrady nic nenahradí.


Minulý rok jsem rajčata sušila a nakládala do oleje, letos jsem nadbytek úrody upekla na plechu v troubě ve vlastní šťávě s bylinkami a nacpala do skleniček. Jsou vynikající!

RECEPT
Rajčátka stačí jen nakrájet na půlky, naskládat na plech na pečící papír řezem nahoru, pocukrovat trochu třtinovým cukrem, posolit... Kdo chcete, můžete přidat česnek... Pak posypte posekanými bylinkami a zakápněte balsamicovým octem a olivovým olejem... Já jsem použila čerstvé bylinky ze zahrady, a to  tymián, saturejku, oregano a rozmarýn. Samozřejmě můžete použít i sušené bylinky, nemáte-li čerstvé.



Pak pečte v předehřáté troubě hodinu na 150 stupňů, po té stáhněte troubu na 120 stupňů a pečte ještě asi dvě hodiny. Rajčátka by měla být navrchu jakoby oschlá, scvrklá, ale uvnitř šťavnatá. 
Upečená rajčátka jsem napěchovala do skleniček a sterilovala ještě čtvrt hodinky na 80 stupňů.


Jsou výtečná, pro mne nebezpečně dobrá, jak cvakne víčko skleničky, snědla bych je samotná na posezení... Hodí se třeba jako chuťovka k sýrům, k masu, mohou se použít i na těstoviny ap.



8 komentářů:

  1. Pavli, to je úplná lahoda. Děkuji za typ. Ráda vyzkouším.
    Lenka B.

    OdpovědětVymazat
  2. Pavli a kolik toho octa a oleje? v té skleničce už se to potom olejem neprolévá?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, pocintat od oka... Žádná věda! :-) Pak už olej nedávám... Ale dříve jsem rajčátka usušila a nakládala do oleje, to taky jde! :-)

      Vymazat
  3. Zdravim... Jak dlouho vydrží ve sklenici? Dekjji

    OdpovědětVymazat
  4. už jsem letos dělala dvě várky a asi budu pokračovat...velká dobrota

    OdpovědětVymazat