neděle 26. května 2019

Špaldový rebarborový koláč

Špaldový rebarborový koláč


Včera jsem pekla tenhle výborný koláč z rebarbory z naší zahrady... Rebarboru mám moc ráda, peču z ní různé koláče, ale také crumble, muffiny nebo dělám džem, když mi zbyde... Recepty najdete též u mne na blogu v dřívějších  příspěvcích.
Rebarborové muffiny, které sypu zázvorem mne právě přivedly na tu úžasnou kombinaci rebarbory a zázvoru, kterou jsem využila i v tomto koláči...



Zde tedy recept:
- na těsto
 200g špaldové  mouky
100g másla
100g třtinového cukru
1 špetka soli
1 vajce
-na ovocnou náplň
500g rebarbory (nebo kombinace rebarbora-maliny, rebarbora-jahody ap.)
cca 3-4cm čerstvý strouhaný zázvor
2 lžíce třtinového cukru
-na tekutou náplň
250g zakysané smetany nebo řeckého jogurtu či tvarohu ap. (můžete i namíchat)
70g medu
1 lžíce kukuřičného škrobu
3 vejce




Nejprve smíchejte všechny ingredience na těsto a dejte ho odpočinout alespoň na půl hodinky do lednice...
Připravte si rebarboru, omyjte, případně oloupejte a pokrájejte na kousky. Mělo by jí být asi půl kila, ale protože mi všechna nestihla dorůst, doplnila jsem malinami z mrazáku. Postrouhejte zázvorem a smíchejte vše se dvěma lžícemi třtinového cukru.
Vedle si smíchejte tekutou náplň, které by mělo být asi čtvrt kila, já jsem použila zbytky z lednice, smíchala jsem zakysanou smetanu, tvaroh a jogurt. Přidejte vejce, med a lžíci kukuřičného škrobu a promíchejte do hladka šlehací metlou.

Předehřejte troubu na 180 stupňů, vymažte formu na koláč máslem, vysypte moukou a z těsta vyválejte silnější  placku. Tu pak rozprostřete do formy tak, aby pokryla i okraje formy a rozprostřete na ni ovoce. Zalijte tekutou náplní a pečte cca 35 minut, než Vám povrch hezky zezlátne.


My jsme si  na něm pochutnali včera venku po dešti  a moooc nám chutnal! 
  ♥ ♥ ♥



4 komentáře:

  1. Pavlí, tak to se mi zrovna tvůj recept hodí, brzy již budu moci trochu rebarboru ořezat. Mám z loňska novou, takže není tolik rozrostlá. Ty koláčovou formu vymazáváš a vysypáváš moukou? Mám také podobnou bílou, vlnitou (Mynte) a těsta dávám rovnou :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím , Álo! :-) Já už mám rebarboru druhým rokem... Mám ji moc ráda! :-) Já vymazávám formu máslem a vysypávám trochou mouky... Ale pokud jsi zvyklá bez toho, určitě můžeš vynechat... Tak ať chutná! :-) P.

      Vymazat
  2. Vypadá to zajímavě, zítra budu mít rebarboru i jahody, vyzkouším. Těch 180 stupňů platí pro běžnou troubu? Nebo pro horkovzdušnou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, asi jsem Vám zapomněla včas odepsat, troubu mám horkovzdušnou... Tak snad se Vám koláč povedl? Krásné dny! Pavla

      Vymazat