sobota 9. května 2020

Recept na základní chléb

Recept na jednoduchý chléb


Překvapilo mě, že si píšete o recept na chléb, který jsem včera vložila jen tak mimochodem na svůj Instagram, když jsme zapomněli nakoupit na svátek a zůstali bez pečiva...
Přitom nebyl ani nijak vzhledný, že by od pohledu nalákal... Jednak jsem ho ani nenazdobila semínky a navíc jsem mu trochu poškorpila fasádu, když jsem ho před vložením do trouby sevřela a "zmuchlala" v silikonové  formě, kterou jsem se pak rozhodla raději rozevřít... A už jsem chléb nepřendavala... :-) Ale dobrý tedy byl! To ano! :-)
Nestihla jsem dnes sice upéct nový, který by byl lepší třeba na pohled a mohla jsem Vám ho lépe nafotit, ale aby jste dlouho nečekali, použila jsem ty rychlofotky ze včera a jde přeci o recept, že? 
Myslím, že je to takový ten nejzákladnější recept na rychlý domácí chléb, když nemáte ani kvásek, ani čerstvé droždí ... A máte tedy alespoň sáček sušeného...
A víte, jak to je... Když dostanete recept od kamarádky, prostě tak pak chutná mnohem lépe, než když si ho najdete někde nevyzkoušený na internetu, že? :-)


Recept je rychlý, bez vážení a jednoduchý.

3 hrnky hladké mouky
1 lžička sušeného droždí
2 lžičky mletého kmínu
2 lžičky soli
1 a 1/2 hrnku vlažné vody

+ volitelně smažená cibulka nebo semínka 

Já jsem tedy jeden hrnek mouky nahradila tmavou žitnou chlebovou a přidala lžičku sušeného droždí navíc... A byla jsem líná smažit se s cibulkou, tak jsem do těsta nasypala dýňová semínka. 
Příště ho ale zkusím s tou cibulkou, protože tomu neodolám!

Takže vše smícháte a zpracujete těsto, necháte pod utěrkou 2 hodinky kynout, pak vyklopíte do nějaké pečící nádoby nebo formy, kterou je lépe vyhřát v předehřáté troubě, než do ní těsto vyklopíte. Přikryjete víkem, nebo kusem alobalu a pečete na 220 stupňů 35minut. Pak odklopíte, já jsem ještě dle rad kamarádky potřela vrch trochou vody, aby měl lepší kůrčičku a dopečete na 180 stupňů do zlaté kůrky cca 15-25 minut. Můžete pak zkusit špejlí, jestli je uvnitř už upečený a nelepí se.



Dala jsem pak vychladnout na mřížku a udělala k němu domácí   bylinkové máslo...


Máslo nechávám povolit, pak do něj přimíchám nasekané bylinky a sůl, pořádně promíchám a dám ztuhnout do lednice... Žádná věda... Ráda přidávám i trochu rozmačkaného česneku, máme to  tak rádi.
Tentokrát jsem do másla vmíchala lžíci pesta z medvědího česneku a to bylo!!! 
To pesto celé bylinkové máslo posunulo prostě o level výš!
Recept najdete ZDE.
Pro oko jsem pak přidala ještě pár kvítků popence a pampelišky.

Do bylinkového másla přidávám, co mám na zahradě po ruce.. hodí se petrželka, bazalka, pažitka, libeček, tymián, medvědí  česnek, rozmarýn, šalvěj, popenec, třeba i květy pažitky, co  chutnají po česneku, nebo i květy různých bylinek či  jedlých  plevelů... 

S tím čerstvě upečeným chlebem s výbornou kůrčičkou to byla vážně lahoda! 

♥ ♥ ♥


Žádné komentáře:

Okomentovat