sobota 19. května 2018

Jahodovo-rebarborový koláč s bílkovou čepicí

Jahodovo-rebarborový koláč s bílkovou čepicí


Dnes jsem tu s druhým mým oblíbeným receptem z rebarbory.
Jahodovo-rebarborový koláč z jogurtového těsta s bílkovou čepicí je lehký a určitě potěší mlsné jazýčky, co holdují rebarboře!


V míse hezky metlou smíchejte jogurt, 1 vanilkový  cukr, všechen krupicový cukr, 2 vejce a 3 žloutky. Pak do těsta zašlehejte olej. V druhé míse si smíchejte obě mouky a kypřící  prášek do pečiva, Pak smíchejte vše dohromady. Hladké, tekuté těsto nalijte do  vymazané a vysypané koláčové formy. Rovnoměrně na něj nasypte oloupanou na kousky pokrájenou rebarboru a na ni pak pokrájené jahody. Kousky jahod by měly být velké asi jako kousky rebarbory.



Ze zbylých 3 bílků a 1 vanilkového cukru vyšlehejte tuhý sníh a navrstvěte rovnoměrně na koláč. Bílkovou čepici  můžete dozdobit třeba jahodami, rebarborou, nebo posypat cukrem...
Pečte v předehřáté troubě cca 45minut.


Z bílé mouky a bílého cukru  budete mít těsto takto krásně žluťoučké...
Já jsem dnes nahradila bílý cukr za třtinový a bílou mouku zaměnila za špaldovou, tak mám koláč dnes tmavší...
Myslím tedy uvnitř... I když malinko ho mám tentokrát tmavší i zvrchu... To proto, že jsem prostě také chtěla vidět, jaké má nevěsta Meghan svatební šaty... a koláč jsem lehce neuhlídala v troubě... Ale na chuti  to naštěstí nebylo znát! :-)



Dobrou chuť! 
♥ ♥ ♥




4 komentáře:

  1. Rebarboru mám, jahody si koupím, recept si uložím a určitě v nejbližší době koláč upeču. Vypadá lákavě.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě stojí za to! :-) Já mám rebarboru také ze zahrady a jahody zatím také kupované... Než se začervenají ty naše... :-) Hezký den také přeji! P.

      Vymazat
  2. Díky za super recept, rebarbory mám přehršel, koláč dělám klasický se žmolenkou, tak bude změna. A jinak je také výborná rebarborová marmeláda..... Krásné dny přeje z Jizerek Olina

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji, Oli! No já rebarboru miluju... Takže jsem už také vyzkoušela i tu rebarborovou marmeládu! Mňam! :-) Krásný víkend! Pavla

    OdpovědětVymazat