neděle 8. července 2018

Domácí griotka

Domácí vánoční griotka


Možná se Vám zdá brzy psát teď o vánocích, ale jak jsem se již zmínila, naložila jsem letos poprvé višně na griotku... Na vánoční griotku... A kdy jindy než teď, když dozrávají višně...? :-)




Našla jsem receptů spoustu, všude se většinou na kilo višní použije kilo cukru a litr alkoholu, většinou čistého, někdo dává  rum a někdo přidává dokonce i červené víno.... Z koření lze použít hřebíček, badyán, skořici, pomerančovou kůru, našla jsem i recept s přidáním dvou zelených vlašských  ořechů...



Já jsem zvolila tedy višně, cukr, čistou vodku, skořici a vanilkový lusk. 



Višně jsem omyla, nechala oschnout, pak postupně vrstvila do  sklenice, prosypávala cukrem, přidala jsem na kousky skořici a vanilkový lusk a nakonec vše zalila čistou vodkou. Sklenici jsem promíchala a chodila jsem promíchávat ještě asi tři dny po sobě, než se cukr úplně rozpustil... A teď již nechávám při pokojové  teplotě stát, hezky odpočívat a zrát až do vánoc... :-)




Budu doufat, že nám do vánoc vydrží, protože už teď, kdy jsem olízla z vařečky po promíchávání tu voňavou lahodu se mi sbíhají sliny... Asi ji budu muset raději někam dobře schovat, třeba k vánočním ozdobám! :-)

♥ ♥ ♥



6 komentářů:

  1. Škoda, že nemám možnost si natrhat višně, také bych naložila :o)).
    Hezkou neděli ti Pavlí přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já měla letos to štěstí, že jsem si dovezla... Zkouším prvně, ta jsem zvědavá, zda vydrží do vánoc.... :-) Paa, Pavla

      Vymazat
  2. Hmmm tak já jdu trhat zase si neodpočinu :) Hezký den Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Tak odměna ale bude sladká, to za to určitě stojí! :-) Ať chutná! P.

      Vymazat
  3. Višně už máme pryč, takže letos tenhle recept nevyzkouším...
    Hezký den
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, tak třeba napřesrok... :-) Krásný víkend! Pavla

      Vymazat