pondělí 29. října 2018

Kdoulový sýr

Kdoulový sýr


Sice nemáme klasickou kdouloň, ale v zahradě nám roste Kdoulovec japonský, jehož plody jsou jednak krásně aromatické, ale dají se využít i v kuchyni.
Plody obsahují velké množství vitamínů a minerálů a mají víc vitamínu C než třeba citron.



Plody jsou opravdu voňavé a také nádherné uvnitř po rozkrojení. Ráda je i suším nakrájené na plátky do různých dekorací a věnců.


Vyzkoušela jsem z nich udělat kdoulový sýr. Už ani nevím, kdo mne ten recept navedl a už vůbec netuším, proč se tomu vlastně říká "sýr"...
Jednoduše se malvice pokrájí a uvaří do změknutí... pak se propasírují nebo rozmixují na kaši. Ještě jednodušeji se mohou uvařit i celé a po uvaření se z nich jednodušeji odstraní slupka a vymáčknou jádřince... Jinak jsou plody velmi tvrdé a krájení je tedy pracnější. 



Kolik váží malvice, tolik přidáte cukru, já přidala ještě citron a vaříte do zhoustnutí. Můžete přidat ještě oříšky a semínka dle chuti... Já jsem přidala vlašáky, slunečnicová a sezamová semínka.
Pak rozetřete uvařenou hmotu na plech vyložený pečícím papírem a necháte schnout... Hmota jakoby zgumovatí, pak ji jednoduše nakrájíte na kousky, či vykrajovátky můžete vykrájet různé tvary. Já jsem navíc ještě obalila v moučkovém cukru, aby se jednotlivé  kousky v krabici  neslepovaly k sobě. 


Sušení můžete urychlit v troubě nebo sušičce na ovoce...


Uložíte třeba do plechové krabice... a můžete chodit mlsat, až zmizí kousek po kousku... :-)


Kyselejší, ale výborný je také džem z malvic kdoulovce... Pro svůj přírodní obsah pektinu se výborně hodí i jako příměs k jinému ovoci do džemů a marmelád. 
Prostě u nás nepřijde žádná úroda nazmar! :-)
♥ ♥ ♥


8 komentářů:

  1. Kdoulovec znám jen z obrázků, takže tenhle recept nevyzkouším. Ale na mlsání mám letost spoustu křížal, takže zkrátka nepřijdu.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Křížaly také milujeme... Dostali jsme již hotové od tety a strejdy... A hruškové, ty jsou ještě lepší! :-)

      Vymazat
  2. Krásne fotky a zaujímavé recepty, predpokladám aspoň podľa foto, že sa jedná o dulu, snáď sa nemýlim, Ešte nikdy som z nej nič nejedla, ale krásne vonia...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu... Opravdu krásně voní, tak to asi bude ono! :-)

      Vymazat
  3. Pavli to je krásný nápad. letos mám kdoulovce už poschlé, ale příští rok vyzkouším. jo a taky jsem někdy četla, že se plody kdoulovce odšťavní a šťáva zamrazí a používá místo citronu. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, jo... Tak jsou opravdu kyselé, taky to asi ano... A navíc mají víc vitamínu C než samotný citron!

      Vymazat
  4. Kdoulovec japonský máme na zahrádce. Ale nikdy mě nenapadlo, že plody jsou jedlé. Díííky za tuto informaci. Rozhodně vyzkouším. L

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Já to také dlouho netušila, vždy jsem plody používala jen pro jejich vůni a jako dekorace... :-)

      Vymazat