pátek 19. dubna 2019

Bezlepkový mrkvový dort

Velikonoční mrkvový dort


Velikonoce máme spojené se zajíčky, zajíčky zase s mrkví, takže mrkvový dort se na Velikonoce hodí, co říkáte?

Já jsem navíc vyhrála na Instagramu v soutěži u paní Alenky  -  @hodnedomaci , jejíž blog "Hodně domácí" ráda sleduji a ta ve spolupráci  s @extrudo_nature_product, producentem zdravé výživy vyhlásila soutěž o bezlepkové mouky od Extruda. 
Výherce měl za úkol upéct něco bezlepkového.
Takže jen co mi balíček s moukami došel, pustila jsem se s nadšením do pečení.
Dostala jsem mouku kukuřičnou, rýžovou, pohankovou, jáhlovou a cizrnovou.
Na mrkvový dort jsem sáhla po té kukuřičné...



Zde je recept:
-na těsto
500g strouhané mrkve
130g kukuřičné mouky
4 vejce
2 zralé banány (rozmačkané)
2-3 lžičky skořice
2 lžičky prášku do pečiva
citrónová kůra z bio citronu
sladidlo (stévie, med, třtinový cukr)
50g nasekaných  vlašských ořechů
špetka muškátového oříšku
špetka humalájské soli
- na krém
200g mascarpone
250g tvarohu
250ml smetany ke šlehání
2 lžíce moučkového cukru
pár kapek vanilkového extraktu



Všechny ingredience na těsto smícháme, jen z vajíček vmícháme pouze žloutky a z bílků vyšleháme sníh, který lehce vmícháme do  těsta až nakonec.
Pečeme ve vymazané a vysypané formě na 180st cca 35minut.

Na krém vyšleháme nejprve tvaroh s mascarpone, cukrem a vanilkovým extraktem a nakonec přidáme šlehačku a šleháme do  husté pěny.

Vychladlý korpus rozřízneme podélně na polovinu, namažeme mezi asi třetinou krému, zbylým krémem potřeme dort kolem dokola. Já jsem dozdobila bio mrkvičkami a posypala drcenými vlašskými ořechy.


Já tímto moc děkuji paní Alence -  Hodně domácí a firmě Extrudo, z výhry mám velkou radost! Doufám, že Vám mrkvový dort bude chutnat a všem, kdo se do něj pustíte přeji dobrou chuť a krásné Velikonoce! 
 ♥ ♥ ♥








4 komentáře:

  1. Pavli, právě jsem si koupila kukuřičnou mouku, tak ho vyzkouším. Majka

    OdpovědětVymazat
  2. Pavli, dort vypadá moc pěkně. Já vlastně mrkvový dort nikdy nepekla, měla jsem ho jen v kavárně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáni. Já ho zase neměla nikdy v kavárně... :-) První mrkvový dort jsem jedla od své tety, moc mi chutnal, tak teď už ho peču sama... Hezký den! P.

      Vymazat