středa 7. srpna 2019

Můj bylinkář

Můj bylinkář


Do bylinek jsem zamilovaná už dlouho dlouho... Ale letos jsem jim propadla úplně a pustila se krom sušení i do nakládání olejů, tinktur, octů, sirupů, míchání čajových směsí na různé neduhy ap... Stále se učím... A protože těch informací už bylo moc a postrkaných papírků se zápisky také, tak jsem si na ty bylinkové informace pořídila zápisník...




Blok mi koupil přítel a já si ho vylepšila k obrazu svému a svým potřebám...
Ušila jsem si na něj lněný obal, pojmenovala ho Bylinkář a uvnitř si vše hezky seřadila a označila do jednotlivých částí, aby se mi v něm vše dobře hledalo...



Do první části jsem si rozdělila recepty na oleje, tinktury, čajové  směsi, kosmetiku a koření a vyrobila jsem si k nim rozdělovače s popisky...


V druhé části mám informace o jednotlivých bylinkách  podle abecedy... 


Třetí část jsem věnovala různým potížím, abych mohla rychle nahlédnout, co se na který neduh hodí... 



Na konci mám pak ještě část, kam si  poznamenávám různé odkazy, kde co najdu...
A v ušitých kapsách uvnitř obalu mi nechybí ani blok na rychlé zápisky, které třeba čmárám někde v rychlosti, než si je pak přepíšu do svého Bylinkáře. 

♥ ♥ ♥


20 komentářů:

  1. No tak to je zase krása.Mám ráda vše o bylinkách.Také mám různé lístečky a článečky....Zatím mně nejvíc drží šití,tak mi na nic jiného nezbude čas.
    Možná v důchodu????
    Ale ráda se kochám u tebe.Jsi moc šikovná.
    Krásné léto,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
  2. Štěpánko, moc Ti děkuji za pochvalu, no já také stále šiju a nestíhám všechno, co bych chtěla.... :-) Ale do důchodu daleko... :-) Těší mne, že se Ti u mne líbí, děkuji Ti a krásný zbytek léta také přeji! Pavla

    OdpovědětVymazat
  3. Krásny bylinkový zápisník. Verím, že v ňom budeš rada a často listovať :-)
    Aj ja mám rada bylinky, len nie všetky smiem...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za pochvalu! :-) Mám z něj radost... Krásný večer! Pavla

    OdpovědětVymazat
  5. Pavlínko, další skvost. Nádhera.. Já jsem ve fázi lístečků a asi si ještě vzpomínáš, jak je to nešťastné řešení. Takovou krásu asi nikdy nesvedu, ale pořádný notes už vyhlížím a snad si brzy udělám radost.
    Krásné dny.
    A moc se těším na další tvé tvoření, vaření, pečení..
    Je tu u tebe tak krásně a útulno. Děkuji.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za milá slova, Bohunko! Tohle mne pohání psát dál příspěvky na blog, těší ne, že se Ti u mne líbí... Z bloku mám radost, Tobě ji přeji též, fáze papírků je za mnou! :-) Krásný víkend! Pavla

      Vymazat
  6. Opět překrásný nápad Pavlí. Já bych se měla také polepšit, skončila jsem u desek, ve kterých mám ukryto vše o bylinkách vytištěné z internetu, vystřihané z časopisů. A pak knížky o bylinkách, kam vždy sáhnu pro recept a rady ohledně potíží.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, tak desky ještě jdou, to já měla papírky všude možně,... Takže jsi určitě dál, než jsme byla já ve fázi papírků! :-) Z bloku mám radost, děkuji za pochvalu a přeji krásný víkend! P.

      Vymazat
  7. Hned bych takový zápisník také brala.Zápisník na to sice mám,ale píšu si to tak, jak mi to přijde pod ruku. Žádný řád to pořádně nemá,tak že už teď vím, že to budu muset časem stejně přepsat.
    Jste moc šikovná.
    Přeji plno dalších pěkných nápadů a ať se kouzlení s bylinkami daří.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu, Dančo! Z bloku mám radost a to rozdělení s pořadníky je určitě výhoda, když se něco hledá... Tak třeba přes zimu si uděláte radost a po chvilkách přepíšete... :-) Krásný víkend! Pavla

      Vymazat
  8. Pavli, krásně sis Bylinkář vyšperkovala, moc se mi líbí. :-)Ty hezké papíry s bylinkami v bloku byly, nebo jsou od jinud? Děkuji. :-)
    Krásné letní dny s bylinkami a jejich omamnými vůněmi. D.

    OdpovědětVymazat
  9. Dáši, děkuji za pochvalu, mám z něj radost... :-) Ne, ty papíry s bylinkami jsem dostala jako blok, je tam vidět na fotce, co je na něm nápis Poznámky... Jen jsem si tam procvakala ty dírky... :-) bylinkami nám to tu teď nááááramně voní, zrovna jsem slévala bylinné oleje... :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Nejdřív jsem myslela, že budu tiše závidět, ale pak jsem se vrátila a závidím veřejně. :-) Krása!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé... :-) Tak to tedy veřejně děkuji, pobavila jste mne.... :-)

      Vymazat
  11. Perfektny napad :-) tiez si urobim svoj vlastny bylinkar :-) musim pochvalit cely blog. Sikovna zena :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu a těší mne, že jste u mne našla inspiraci! :-) ♥

      Vymazat
  12. Jsem na blogu nový čtenář a moc se mi líbí. Posílám velikou pochvalu paní Štěpánově, stejným jménem se jmenovala moje babička, velice milá, laskavá a hodná žena, tak jak má pravá babička být. Musím si pořádně přečíst váš blog, třeba najdu i nějaký hodně starý bylinkový recept na bolesti hlavy, kloubů, zad, což trápí moje nejbližší. Přeji všem mnoho úspěchů.

    OdpovědětVymazat
  13. Můj mobil mi to stále přepisuje, takže jsem chtěla poslat dík paní Štěpánce!

    OdpovědětVymazat