sobota 7. září 2019

Frittata z darů zahrady

Frittata z darů zahrady


Frittaty a slané koláče dělám poslední dobou celkem často, moc nám chutnají a zpracovávám tak úrodu ze zahrady...


Je to navíc rychlé a chutná výborně i za studena. Je to taková vylepšená omeleta, nebo prostě slaný koláč bez těsta...


Z Itálie jsme si  přivezli výborné sýry, vejce ze vsi od tety a bylinky a zeleninu máme z vlastní zahrady... Co víc si přát... :-)



Zeleninu, tedy cuketu, dýni a cibuli jsem pokrájela na kousky, orestovala, přidala pokrájený mangold a nechala zavadnout na pánvi se zeleninou. Můžete přidat samozřejmě i jinou zeleninu, kterou máte, místo mangoldu dát třeba špenát, přidat můžete i houby, žampiony, slaninu... prostě to, co máte, nebo co Vám chutná. 


Nasekala jsem bylinky (tymián, oregano, rozmarýn, saturejku, bazalku, petrželku), opět můžete přidat bylinky, které zrovna máte, případně dát i sušené... Vajec podle velikosti formy... Já mám průměr asi 32cm, dala jsem šest vajec, osolila, opepřila, přidala čerstvé nasekané bylinky a zalila smetanou.



Vše jsem metlou hezky rozmíchala na zalila zeleninovou směs v pečící  formě, na kterou jsem natrhala ještě kousky mozzarelly, kterou jsem už potřebovala zpracovat. Navrch jsem ještě pokrájela pár rajčátek a posypala nastrouhaným sýrem. 
Šup s tím do trouby na cca čtvrt hodinky, než hezky zezlátne...

 

Dobrou chuť! 
♥ ♥ ♥



2 komentáře:

  1. Tyhle koláče nikdy nezklamou, zrovna mám v plánu ho udělat v týdnu k obědu. Na zahradě je toho ještě plno ke zpracování. Máš ho krásný pro oko a chuťově musel být báječný.
    Pavlo měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, děkuji a přeji dobrou chuť... Já bych je te´d jedla pořád dokola... :-) Hezké dny! P.

      Vymazat