středa 4. září 2019

Lavička z čel postele

Nová lavička ze starých čel postele


Já prostě ráda zachraňuji steré věci a tvořím z nich nové...


Kdo mne zná, ví, že jsem milovnice dřeva a starých krámů... takových, co mají duši... 
Můj bratranec koupil starý dům na vsi a vyklízel půdu a stodolu... Vytřídil, co je na spálení a já měla to štěstí, že jsme zrovna přijeli... Takže jsem zachránila tato dvě stará čela od postele a hned jsem věděla, co z nich bude...


Takhle čela vypadala v nálezovém stavu a po částečném vydrbání...


 
Pak jsem je obrousila na čisté dřevo a s další částí, kdy bylo třeba jedno čelo rozříznout v půli mi pomohl můj šikovný chlap, který i lavičku smontoval dohromady a vsadil sedací desku. Jedno čelo tedy zůstalo celé jako zadní část a druhé rozpůlené tvoří boky. Středovou sedací část jsme vsadili z vyřazené desky, připevnili jsme ji kovovými úhelníky. Protože byly vpředu  na bočních  částech vidět zádlaby pro původní bočnice postele, tak jsme je zamaskovali dřevěnými odřezky, které nám zbyly z té rozpůlené části (ten oblouček nahoře u opěradla jsme z těch boků odřízli...). Kousky jsme jednoduše přilepili parketovým lepidlem. Přední část sedací  části jsme ještě opatřili dřevěnou širší lištou, aby sedák působil masivněji. 



Pak jsem celou lavičku natřela voskovým olejem a zbývalo ušít sedák... Od hodných sousedů jsem dostala kus sendvičové  molitanové matrace s kokosovým jádrem. V rozích jsem ji malinko vyřízla, aby hezky pasovala k těm dolepeným částem a ušila na ni povlak.


Potah na sedák jsem udělala v neutrální přírodní barvě, abych mohla střídat třeba i různobarevné polštářky. Podšila jsem ho ještě vatelínem a prošila... vzadu opatřila zipem, aby se dal prát. 


A dílo je hotovo! Stará čela postele dostala nové využití a my se můžeme těšit z nové vlastnoručně vyrobené lavičky. 

♥ ♥ ♥








10 komentářů:

  1. .....máte štěstí že jdu právě kolem....
    Asi takhle nějak to bylo,viď a že to teda štěstí bylo.To by byla velká škoda spálit.Je to krása a u tebe mně to moc baví.To může být člověk nas.... ale jak se dostanu k tobě na stránky,je to jako bálzám na duši.
    Jen tak dál a krásné dny,Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééééé... Štěpánko, tak taková pochvala opravdu zahřeje u srdce... ♥ Děkuju moc, jsem ráda, že to nedělám jen tak zbytečně.... Krásné dny i Tobě! Pavla

      Vymazat
  2. Líbí se mi to moc. Lavička jak malovaná. Stálo za to kus té práce.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli to je paráda. No ona by ta lavice od Vás nemůže vypadat ani jinak než úžasně. jste šikulky.

    OdpovědětVymazat
  4. Pavli, moc se vám to povedlo, lavička je nádherná. A bylo by škoda to staré dřevo spálit... ♥
    D.

    OdpovědětVymazat
  5. Tyto předělávky mě vždy chytnou za srdce, nádhera, romantika..... Bravo

    OdpovědětVymazat