středa 1. září 2021

Věnce ze sušených květů

 Věnce ze sušených květů

Včera jsem se pustila do věnců ze sušin, které jsem nastřádala... Některé květy jsou z naší zahrady, některé z louky a některé třeba darované... Věnce dělám moc ráda, líbí se mi, jak je každý  jiný, nikdy nedělám dva stejné. Všechny jsou ze sušených  květů, takže takto  jsou již usušené a tvar nezmění, takto zůstanou.

Tyto jsem tentokrát udělala pro Vás a najdete je právě na mém eshopu zde: pastudomov.cz


 

Tento je největší, který jsem z hortenzie dělala... Je pořádně veliký a je z kombinace květů pnoucí a klasické hortenzie. 


Kombinaci květů hortenzie a sušených  květů růží mám moc ráda. 

Hortenzie jsou z naší zahrady. Pokud by jste je chtěli usušit tak, aby se Vám květy nezkroutily, ustřihněte květy až tehdy, když rozkvetou středy kvítků a odpadnou. Pak je dejte jen s minimálním množstvím vody do vázy, stačí 2-3cm a nechte je tak.... Postupně vodu vypijí a pozvolna krásně uschnou a zůstanou krásné. Když ustříhnete květy hortenzií dříve, než odpadají drobné středy jednotlivých  kvítků, zkroutí se. Takže to chce trpělivost, mnohdy se krásně zbarvují až s podzimem, klidně snesou i přejití  prvních mrazíků... Ale pozor na deštivé počasí, když prší hodně, tak hnědnou ještě na keřích. To musíte "vychytat".


Růže suším moc ráda. Většinou každou růži, kterou dostanu, suším. Vždy si jich užiji ve váze a když už začnou klopit hlavičky,  pověsím je květem dolů a nechám uschnout zavěšené. Takto si  je střádám k následnému tvoření.

Věnce jsem ještě doplnila tobolkami černuchy a kuličkami bělotrnu. Hezky jim to dodalo na výraze.


Poslední věnec je ze smilu ze zahrady, někdy se mu také říká kari a z loňského vyšeptaného česneku, co mi zbyl na stopkách... Doplnila jsem sušenými lístky eukalyptu... Díky česneku se hodí k zavěšení do  kuchyně. Nebo že by proti upírům? :-))))


Všechny věnečky jsem opatřila cedulkami s mým oblíbeným razítkem vlaštovky. Tak snad se Vám budou líbit? 

♥ ♥ ♥

2 komentáře:

  1. Krásné věnečky. Taky je ráda motám a zdobím.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Hani a přeji pohodové chvilky při motání! :-)

      Vymazat