neděle 6. března 2022

Bledule skládané z papíru

Papírové  bledulky 

Venku se pěkně ochladilo a všichni se už jistě těšíme na jaro a sluníčko... Až se ohřejeme a teplo pěkně vyláká první jarní kvítka... My už tedy máme plnou zahradu sněženek, ale bledulek pomálu, tak jsem si jich pár poskládala z papíru...

Hodně se tedy líbí hlavně mému kocourkovi... Ale pokud se budou líbit i Vám, můžete si jich také pár poskládat, třeba při tvořivé chvilce s dětmi...

Budete k tomu potřebovat papír, nůžky, jehlu a nit, nebo bavlnku...

Nastříhejte si proužky 4x19,5cm a poskládejte nejdříve do  harmoniky po 1,5cm dílcích. Pak skládejte vždy do kříže přes dva dílky, viz. foto... Lépe je skládat ze silnějšího papíru s vyšší gramáží, než je běžný kancelářský papír, lépe pak kvítek drží tvar. Já jsem skládala z klasické školní čtvrtky a možná je na to moc silná... Ale běžný papír se mi zdál zase moc slabý. Jeden konec pak sestřihněte do špičky, tam pak slepíte k sobě.

Kdo máte řezačku papíru, lépe proužky pravidelně nařezat a narýhovat sklady, kdo nemáte, narýhujte si sklady pomocí pravítka a třeba otočené silnější jehly... Až budete mít poskládáno jako na fotce výše, tak prošijte špičky na jedné hraně viz.foto... Pak už stačí stáhnout, uvázat a oba konce k sobě slepit, ustřiženou špičku mázněte lepidlem a zasuňte pod druhý konec proužku.


Na bavlnku nahoru kvítku pak navlékněte korálek. Já jsem použila malé dřevěné, můžete případně nabarvit na zeleno a také dolní špičky kvítku nazelenit...



Pak už stačí jen zavěsit na nějakou větývku a je to! 

♥ ♥ ♥



2 komentáře:

  1. Pavlo, nádherné bledulky jsi vytvořila :-)
    Díky i za návod!
    Už aby to jaro přišlo !

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji! ♥ No dnes bylo na sluníčku nádherně! Jen ty noce a rána ještě.... Snad se brzy dočkáme! :-)

    OdpovědětVymazat