sobota 26. února 2022

Pomerančový dort s čokoládou

 Pomerančový dort s čokoládou

Minulý víkend jsem pekla tento pomerančový koláč... Pekla jsem ho do dortové formy, tak ho doma hned nazvali dortem. Všem moc chutnal, všichni chválili... A od staršího syna jsem za něj dostala pochvalu, že to byl ten "nej" dort, který kdy jedl, abych si hlavně ten recept uložila, že ten si bude přát k narozeninám! A tak si ho sem raději ukládám, abych ho pak našla...


Na korpus:

5 vajec

120g třtinového cukru

150g polohrubé mouky

1/2 lžičky prášku do pečiva

5 lžic oleje

kůra a šťáva z jednoho pomeranče (chemicky neošetřeného)

Předehřejte si troubu na 170 st a vyšlehejte vejce s cukrem do  pěny. Pak přidejte kůru a šťávu z pomeranče, olej a nakonec zlehka přimíchejte ručně prosátou mouku smíchanou s kypřícím práškem do pečiva. Korpus dejte péct na cca 30-40minut. 

Raději pak vyzkoušejte špejlí, zda máte upečeno... )

Pomerančová poleva

Šťáva ze dvou pomerančů

1 lžíce třtinového cukru 

1 lžíce kukuřičného škrobu

Šťávu s cukrem a škrobem zamíchejte a uvařte na mírném teple do husta. Naneste na korpus a nechte vychladnout.

Já se přiznám, že jsem byla moc hrrr... Korpus jsem neměla pořádně uvnitř dopečený a jak jsem na něj doprostřed vyhrkla tu polevu, šup... vcucla se okamžitě do středu dortu! :-)))) No nic... dala jsem ho dopéct do trouby ještě i s tou vnitřní náplní! :-)))) Když jsem ho vyndala, tak jsem ho ještě potřela místo polevy pomerančovou marmeládou, protože už jsem neměla další  pomeranče na uvaření další polevy... 

Čokoládová poleva

90ml smetany ke šlehání

100g tmavé čokolády

Smetanu ohřejte, stáhněte z plotýnky, nalámejte do ní čokoládu a vymíchejte do rozpuštění. Naneste na vychladlý korpus s pomerančovou polevou a navrch můžete dozdobit plátky pomerančů, nebo strouhanou pomerančovou kůrou. 

Je to vlastně takový celkem snadný rychlý dortík, který můžete upéct třeba na neděli! 

Pokud se do něj pustíte, ať Vám chutná jako nám! 

♥ ♥ ♥





Žádné komentáře:

Okomentovat