pondělí 18. února 2019

Mandala na tácu

Renovace starého podnosu


Pustila jsem se do renovace starého podnosu, tácu s proutěným lemem. 
Tenhle tác mám tak pětadvacet let... :-) Je krásně veliký a stále bytelný, takže stále parádně slouží, jen už musel projít další úpravou...



Kdysi jsem ten tác koupila někde na bleším trhu, původně byl v designu červenobílé kostky. Už z té původní verze jsem ho jednou natřela a ozdobila ubrouskovou technikou, jak je vidět na fotce níže... No za ty roky už je na něm vidět pořádné opotřebení, a tak potřeboval novou úpravu a takovou, aby se mi samozřejmě dále hodila do interiéru...
Dno jsem natřela bílou matnou barvou, proutí jsem natřela voskovým tmavým olejem. 
Doma jsem už dlouho měla schovanou šablonu, kterou jsem pořídila jen tak, že se mi líbila, tak na ni nyní došlo a k úpravě podnosu se mi báječně hodila. K vybarvování jsem použila obyčejný černý centropen a tác se chystám ještě přestříknout bezbarvým lakem, abych raději kresbu zafixovala.



S tácem jsem si  rovnou udělala i prima tabuli ze staré bočnice nějaké skříně, co vyhazovali sousedi... Jednoduše jsem jen očistila, natřela tabulovou barvou a rám kolem jsem upravila voskem.


Z proměny tácu mám radost, určitě nám několik dalších let bude dále sloužit...
♥ ♥ ♥

9 komentářů:

  1. Moc krásné.Mám ráda omlazené staré věci.Tomu se říká umění....koupit nové umí každý.Jsi moc šikovná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :-) Ten podnos je sice letitý, ale stále bytelný, tak se vyplatilo... :-)

      Vymazat
  2. Krásný tác i tabule .Těším se na další nápady . J.

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli, dala byste mi tip na značku toho voskovaného oleje? Lze použít i venku? Děkuji. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucko, je to značka Balakryl, je do interiéru, ředitelný vodou... Na ven používám zn, Osmo :-) Hezký víkend! Pavla

      Vymazat
    2. Pavli moc dekuji. Na Balakryl jsem slysela uz vice chvaly, asi mu dam taky šanci. Děkuji i za Vaše sdílené inspirace. L.

      Vymazat