úterý 4. září 2018

Sušená rajčata v oleji

Nakládaná sušená rajčata v oleji


Tak se hlásím po odmlce po krááásné dovolené s dalším receptem.
Protože nám dozrálo hodně rajčat, některá jsem nasušila a naložila do oleje...


Na tomto receptu není nic složitého, stačí vlastně jen nasušit rajčata a zalít olivovým olejem. Já rajčata suším v sušičce, což je asi nejjednodušší. Dají se samozřejmě sušit třeba i v troubě, ale to se musí opravdu hlídat a asi v ní neusušíte takové množství najednou... Sušená rajčata si musí zachovat mírnou pružnost, pozor na přesušení.
No a pak už se fantazii a chutím meze nekladou... Přidávat můžete různé bylinky, česnek, ořechy, chilli papričky ap.




Já jsem zvolila kombinaci tymiánu, česneku a chilli... a bazalky s vlašskými ořechy. K oběma kombinacím jsem přidala hrubozrnnou sůl. 




Nakonec jsem skleničky zavřela a označila štítky s popisky.
Takto naložená rajčata jsou výborná k těstovinám, do salátů nebo i k masu...


Jinak máme rádi rajčata usušená také na plátky více dokřupava jako rajčatové chipsy  jen tak na chroupání... I zde můžete buď nechat jen přírodní, nebo mírně osolit, či posypat bylinkami před sušením...



Nechte si  chutnat... 
♥ ♥ ♥

11 komentářů:

  1. Já zdroj vlastních rajčat nemám, takže mne ani nenapadlo, že bych nějaká sušila. Ale dostala jsem teď cherry rajčátka - výrazně víc než stihneme spotřebovat, tak mám zrovna jeden plech v troubě (sušička je na chalupě). Tak jsem zvědavá, jak se mi povedou. Tvoje vypadají úžasně.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, já myslím, že cherry rajčátka jsou na to ještě úžasnější! :-)

      Vymazat
  2. Já suším v troubě a zrovna letos se mi stalo, že ta menší se mi vysušila více .o). Loni jsem odstraňovala dužninu se semínky, letos ji nechala. Když sušíš v sušičce v jakém "stavu" je tam vkládáš?
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álok já je jen pokrájím a nechávám vše tak, jak je,... dužinu, semínka i slupku... Pavla

      Vymazat
  3. Pavli a na kolik stupnu a jak dlouho susis ty k nalozeni do oleje? Pekne dny, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé.. Ivet, já mám starou sušičku, na které nejde nic nastavovat, takže mi jede jen na jeden výkon, netuším, kolik stupňů a musím hlídat a jednotlivá patra průběžně prohazovat... Ale na netu jsem našla toto: doba sušení rajčat v sušičce je zhruba 5-9 hodin při teplotě 52 ˚C nebo se případně držte manuálu k sušičce. Pěkné dny! Pavla

      Vymazat
    2. Dekuju! Krasny vikend, I.

      Vymazat
  4. Pavli, miluji sušená rajčata. Jen tak i v oleji a ty vaše jsou nádherné. Snědla bych všechny.
    Dort je krásný a hříbkové sušenky vidím poprvé. Matoušovi přeji vše nejkrásnější k narozeninám.
    Lenka B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji za pochvalu i přání pro Matouše! :-) Krásné slunečné dny! Pavla

      Vymazat
  5. Pavli a potom se to v těch skleničkách už nesteriluje? jen uložit třeba i do sklepa? nebo jen do lednice?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, já měla jen dvě skleničky, ostatní jsem podarovala, tak jsem měla v lednici... Ale v tom oleji to vydrží i bez lednice! :-)

      Vymazat