neděle 9. září 2018

Nepečený cheesecake

Dnešní narozeninový dort pro syna


Tohle je narozeninový dort, který jsem dělala pro mého syna Matouše, který dnes slaví své 13. narozeniny. Letí to... Už je to  velký kluk! Za chvilku mne přeroste... 



Dort se mu moc líbí a i chutná, tak mám radost!
Je to velmi rychlý, nepečený cheesecake. Ne, že bych  ho chtěla nějak odbít... Ale včera jsem trochu výletovala, tak jsem neměla čas péct žádný korpus a potřebovala jsem jednoduše něco  rychlého... :-)


Uvedený recept je na základní cheesecake, ozdobit můžete určitě dle svého...
Na korpus jsem nadrtila sušenky a oříšky, smíchala s máslem a rumem a namačkala hezky na dno dortové  formy o průměru  cca 24cm.



Pak jsem rozpustila čokoládu ve vodní lázni a nechala zchladnout. Čokoládu můžete použít buď tmavou, nebo i bílou, podle toho, jaký chcete cheesecake mít. Dále jsem vyšlehala šlehačku, našlehala mascarpone s tvarohy, smíchala lehce oboje dohromady... A protože jsem chtěla mít navrchu dort zelený, oddělila jsem si trochu krému, do kterého jsem vmíchala matchu a do zbytku jsem zamíchala tu rozpuštěnou čokoládu. Ještě jsem tedy přidávala tmavé hořké kakao, aby byl krém více tmavě hnědý, ale to také jen kvůli barvě, jinak není třeba....
Pak krém stačí navrstvit na připravený korpus, hezky uhladit a dát do  lednice do  druhého dne.



Protože jsem úplnou náhodou měla doma koupené krásné malé houbičky se sušenkovou nohou a kloboučkem z čokolády, tak jsem dostala nápad použít je na dort. Povrch jsem lehce posypala sem tam nastrouhanou čokoládou, sem tam matchou, doplnila ještě trochou zbylých drcených vlašských oříšků... Doběhal jsem na zahradu  pro  mátu  a citronovou verbenu na ozdobení a posázela jsem mezi zelené ty hříbečky a pohodila ještě pár drcených pistácií.




Dortík se myslím povedl a hlavně udělal velikou radost a to je to  hlavníííí!

♥ ♥ ♥







6 komentářů:

  1. Dort je moc pěkný a určitě byl dobrý. A zdobení jsi vymyslela moc pěkné.
    Stáňa (http://werka13.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Stáni! Dort nám moc chutnal! :-) Krásné slunečné dny! Pavla

      Vymazat
  2. Pavli, ten je krásný (to je na poslední chvíli, jo? ;-)) S těmi houbičkami se Ti to povedlo. :-) Sluníčkové dny. D. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, je to rychlovka... Už jsem večer po výletě neměla sílu péct se s korpusem atd... Tak tohle byla vážně rychlovka na poslední chvíli... :-))) Krásné slunečné dny a děkuji za pochvalu! :-)

      Vymazat
  3. Krásný neokoukaný dort. Moc se mi líbí a věřím, že byl moc dobrý.
    To je dobře, že udělal radost. Oslavenci přeji jen všechno dobré!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za pochvalu i přání! :-) Byl to rychlý momentální nápad, tak mne potěšilo, že se líbil! :-) Krásné dny! Pavla

      Vymazat