sobota 6. července 2019

Letošní úroda levandule

Vůně levandule


Na sklizeň levandule se těším každý rok.
Miluji tu její vůni a hojnost využití...


Tento druh je z naší zahrady, je taková střapatější, mám dva odstíny fialové, světlejší a tmavší... 



Postupně sklízím keřík po keříku, vážu svazečky na sušení, trhám květy na med, limonádu, na olej... a zpracovávám i stonky, dělám z nich malé otýpky, které se chystám využít k dalším dekoracím...

Zde můžete mrknout na mé jednotlivé recepty, jak levanduli využívám já...



Také ji suším na čaj, do čajových směsí a do levandulových pytlíčků a polštářků...



Tenhle druh jsem dostala od kamarádky, je taková uhlazená, má  delší stonky, které se ještě níže větví na dva další boční květy...
Nemá tak výraznou barvu, ale je též krásná.


Dva keříky ještě tedy nechávám včelkám a čmeláčkům... a některé květy ještě použiji do věnečků...




Přeji Vám všem krásný levandulový víkend! 
♥ ♥ ♥




6 komentářů:

  1. Pavli,tvoje stránky jsou lepší než celá televize.
    Nikdy neomrzí a je to prostě krása.Miluji levanduli.
    Krásné levandulové léto přeje Štěpánka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee... Štěpánko, tak to je tedy obr pochvala! než televize... To jsi mě rozesmála... :-))) Moc Ti děkuji a velmi mne těší, že se Ti na mých stránkách líbí! :-) Voňavé léto plné pohody i Tobě! Pavla

      Vymazat
  2. Pavli , nádherná vůně levandule se line až k nám ………….
    Krásné foto . Hezké léto a těším se na další příspěvky . J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, moc děkuji a též přeji nádherné, provoněné léto! :-) Pavla

      Vymazat
  3. Vyzkoušela jsem sirup a je excelentní. 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mne moooc těší! :-) Já teď dovařila další várku levandulového medu... :-) Krásné dny! P.

      Vymazat