pondělí 27. dubna 2020

Fialkový olej

Fialkový olej 


Fialkový olej je výborný na pleť, krásně ji ošetří a zjemní, můžete jej použít i při odličování a uleví také pokožce po nadměrném slunění. 
Může také pomoci při bolestech hlavy, podporuje spánek a pomáhá hojit rány, odřeniny, ekzémy, vyrážky i akné.



Fialkový olej si můžete vyrobit i doma. Postup je jednoduchý.
Natrhané fialkové květy nechte buď uschnout, nebo alespoň dva dny zavadnout, aby se odpařila přebytečná voda a olej neměl tendenci se kazit... 


Do skleněné nádoby nasypte velkou hrst zaschlých fialkových  květů a zalijte olejem. Já jsem zvolila mandlový olej, který mám od kamaráda v prvotřídní kvalitě... Ale můžete použít třeba i za studena lisovaný slunečnicový, nebo třeba extra panenský olivový ap. Zalijte asi čtvrt litrem, aby byly fialky všechny hezky potopené a nechte stát 2-3 týdny. Já nedávám na sluníčko, každý den protřepu, aby byla kvítka stále potopená. Jinak by mohly květy začít plesnivět.



Pak přecedím, květy hezky vymačkám ( nevyhazuji je, použiji třeba do koupele) a olej přeliji do tmavé lahvičky. Uchovávám v temnu. 

♥ ♥ ♥


 Více na: https://abecedazahrady.dama.cz/clanek/fialky-prave-kvetou-udelejte-si-z-nich-domaci-sirup-caj-ci-olej-proti-popaleninam

2 komentáře:

  1. To je úžasné, návod se mi líbí. Jen sehnat ty fialky! Měj se hezky, Ivana :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuji! :-) Pokud neseženete už fialky, můžete udělat také s šeříkovými květy :-)

      Vymazat