sobota 4. dubna 2020

Zamotaný chléb s pestem

Zamotaný chléb s pestem z medvědího česneku


Sezóna medvědího česneku je v plném proudu... 
Každý rok z něj dělám výborné pesto, které milujeme nejvíce s těstovinami, nebo na topinkách. Letos jsem poprvé vyzkoušela upéct chléb s pestem z medvědího česneku.
Recept na pesto, jak ho dělám já najde ZDE



Tento chléb jsem zahlédla na internetu a těšila jsem se, až ho vyzkouším.

 Recept: 

Na kvásek:
100ml vlažné vody
1 lžíce hladké mouky
1/2 lžičky cukru
25g droždí

Na těsto:
400g hladké mouky (já tedy místo klasické bílé mouky dala polovinu celozrnné žitné a polovinu špaldové)
1 lžička soli
100ml vlažné vody
50ml oleje

Na náplň:
5 lžic pesta z medvědího česneku 
150g sýru na strouhání 

 

 

Nejprve si připravte kvásek. Do vlažné vody nasypte lžíci hladké mouky, přidejte cukr a rozdrobte droždí. Můžete zamíchat a nechat stát na teplém místě asi 15-20minut, než vzejde kvásek.
Do velké mísy si připravte ingredience na těsto, přidejte kvásek a vypracujte těsto, které nechte pod utěrkou asi hodinku kynout. 
Těsto pak vyválejte na pomoučněném válu na plát, který pomažte pestem a posypte najemno nastrouhaným sýrem. Stočte do rolády delší stranou, vzniklý váleček podélně rozřízněte na polovinu a zamotejte obě části do spirály. Tu pak stočte do věnce, já pekla ve formě na koláč, můžete použít třeba i pečícím papírem vyloženou dortovou formu. Před vložením do trouby nechte ještě čtvrt hodinky kynout smotané.
Pekla jsem v předehřáté troubě na 170 stupňů horkovzduchem 45minut. Během pečení to krááásně vonělo. Pak jsem nechala vychladnout na mřížce.


Přípravu motaného chleba mi zpestřil můj syn Maty, který se zrovna mihl v kuchyni... "Mami, nechceš s něčím pomoct?" 
"No tak nastrouhej sýr... Hezky najemno... " 
Po pár jeho strouhnutích jsem si vyslechla: 
"No mé zápěstí je prakticky už pryč... " :-) 
"Tedy to strouhání je víc, než když jdu boxovat s Honzou!" :-)
"Mně je tedy pěkný vedro z toho!" :-)
"Asi to bude tím, že mám dvě mikiny... " :-)
"Kolik ještě, mami... ? " - 150g
"Jak to poznám? " - Dej si to do misky a zvaž si to!
Váha ukázala 69g - "Mami, to je to směšné číslo v sexu!" :-)
No puberta se v něm opravdu nezapře... Sice to dostrouhal, ale mně bylo od smíchu větší vedro, než jemu... :-))))


Tak krásný zbytek víkendu Vám všem a tomu, kdo vyzkouší, tak přejeme dobrou chuť! Je to dobrota!
♥ ♥ ♥









2 komentáře:

  1. Nádherný koláč a musí být určitě výtečný. Nemohla jsem si ale nevšimnout toho, jak to máš doma krásné. Řešíš o vánocích i nějaké vánoční prostírání ? Ptám se proto, protože to u tebe musí být doma opravdu nádhera :-)

    OdpovědětVymazat
  2. :-) Děkuji moc za pochvalu... Ano, na vánoční prostírání se těším rok co rok... Mně to všechno dekorování moc moc baví! ♥

    OdpovědětVymazat